آموزشی

القای عشق به مطالعه در کودکان

در سنگاپور، کودکان از سنین پایین در معرض صحبت انگلیسی هستند. با این حال، رشد توانایی گفتاری انگلیسی کودک به مهارت زبان افرادی که با آنها در تعامل است بستگی دارد.

اگرچه معمولاً از انگلیسی استفاده می‌شود، اما باید بپذیریم که زبان مادری اکثر مردم در اینجا نیست و استفاده از “Singlish” بیشتر از آن چیزی است که می‌خواهیم بپذیریم.

برای واکسینه کردن کودک در برابر عادت های زبانی نامطلوب، والدین باید به فرزندان خود کمک کنند تا با ایجاد عشق به خواندن در آنها، پایه ای قوی در زبان ایجاد کنند. خواندن نه تنها املای کودک را بهبود می بخشد و دایره واژگان را گسترش می دهد، بلکه او را در معرض ایده ها و مفاهیم پیچیده قرار می دهد.

چطور فرزندم را به خواندن تشویق کنم؟

کودکان داستان را دوست دارند. قبل از اینکه خودشان بتوانند آن را بخوانند، والدین باید هر روز زمانی را برای خواندن یک داستان کوتاه برای کودکشان کنار بگذارند. خواندن داستان برای کودکان بذر عشق به کتاب را در آن ها می کارد و می خواهد بفهمد چه اتفاقی در یک داستان می افتد. این طبیعی ترین انگیزه برای کودکان است که بخواهند خودشان شروع به خواندن کنند.

اینجا را بخوانید

در این کتاب ها کلمات جدید به تدریج معرفی می شوند تا خواننده تازه کار بتواند آن ها را با سرعت قابل قبولی هضم کند. والدین یا مربیان در این مرحله با خواندن کتاب ها با صدای بلند همراه با کودک نقش اساسی ایفا می کنند زیرا کلمات انگلیسی لزوما به شیوه تلفظ آن ها نیست.

وقتی کودک می تواند کم و بیش مستقل بخواند، والدین باید او را به طور فعال در انتخاب کتاب برای خواندن مشارکت دهند. در سطح دبستان، کودکان معمولاً به داستان‌های ترسناک، فانتزی و معمایی کشیده می‌شوند. کمیک ها نیز مورد علاقه هستند، اگرچه برخی از والدین تمایل دارند این فرم ادبی را بیهوده تلقی کنند. در هر ژانری جواهرات و آشغال‌ها وجود دارد و والدین قطعاً نباید ویژگی‌های آموزشی کمیک را دست کم بگیرند.

همانطور که توانایی خواندن کودک تکامل می یابد و بالغ می شود، این امکان برای والدین و مربیان فراهم می شود که به آنها انگیزه دهند تا چیزهای مختلف را امتحان کنند. دایره المعارف کودکان منبعی غنی از دانش است که اغلب توسط والدین نادیده گرفته می شود.

برنامه درسی مدرسه تعیین می کند که کودک بدون توجه به علاقه اش به یک موضوع خاص، چه چیزی و چقدر باید بداند. با طیف گسترده ای از موضوعات از علم گرفته تا جغرافیا و تاریخ، دایره المعارف این فرصت را به کودکان می دهد تا چیزهایی را که واقعا کنجکاوی فکری آن ها را تحریک می کند، پیدا کنند.

برخی از ناشران محلی وظیفه چالش برانگیز فریب دادن خوانندگان جوان برای خواندن اخبار را با بسته بندی محتوا در قالبی سرگرم کننده و آسان انجام می دهند. مطالعه در مورد امور جاری تفکر انتقادی را توسعه می دهد و دیدگاه جهانی آن ها را گسترش می دهد و به آن ها این اطمینان را می دهد که در مورد مسائلی که زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد، بحث و تبادل نظر کنند.

شاید ساده ترین این باشد که به یاد داشته باشید که خواندن باید یک لذت باشد و نه یک کار طاقت فرسا. تا زمانی که خواندن سرگرم کننده و جالب باشد، بچه ها نیازی به تشویق شما ندارند. در عوض، آنها کسانی هستند که شما را در بازدید بعدی از کتابخانه تحت تعقیب قرار می دهند.

راه های تشویق کودکان به مطالعه

  • ایجاد جای دنج و با صفا
  • تهیه کتاب صوتی برای کودک
  • تجلیل از بزرگان ادبی جلوی کودکان
  • در همه جای خانه کتاب بگذارید
  • کودکان را به کتابخانه ببرید
  • برای او هدیه کتاب بخرید

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *