تغذیه

رژیم غذایی کلینیک مایو چیست؟

کاهش وزن و سبک زندگی سالم تر در رژیم غذایی کلینیک مایو دست به دست هم می دهند. با کمک هرم غذایی منحصر به فرد کلینیک مایو که بر میوه ها، سبزیجات و غلات کامل تاکید دارد، عادات غذایی خود را مجدداً تنظیم می کنید، عادات بد را شکسته و آنها را با عادات خوب جایگزین می کنید. به طور کلی، این غذاها چگالی انرژی پایینی دارند، به این معنی که شما می توانید بیشتر بخورید و کالری کمتری دریافت کنید. به این موضوع فکر کنید: برای تقریباً همان مقدار کالری، می توانید یک چهارم نوار اسنیکرز یا حدود 2 فنجان بروکلی مصرف کنید.

تا به امروز، ویرایش دوم از کتاب “رژیم غذایی کلینیک مایو” که در سال 2017 انتشار یافت ، و وب سایت مخصوص رژیم غذایی کلینیک مایو، از راهنماهای اصلی در طی این دومرحله بودند. در ماه ژوئیه سال 2022، نسخه جدیدی از کتاب منتشر شده است. جدیدا، کلینیک مایو، برنامه آنلاین خود را با عنصرهای تعاملی راه اندازی کرده است که این برنامه شامل گزینه های جدیدی از جمله کتو سالم، نسخه های پروتئینی، نسخه های مدیترانه ای و گیاهی در رژیم های کلینیک مایو هستند. این برنامه به همراه نسخه های اصلی و ویژگی های ردیابی و بهینه سازی و پشتیبانی گروهی، در اختیار کاربران قرار میگیرد.

منبع این مطلب

دکتر دونالد هنسرود، دانشیار تغذیه و پزشکی پیشگیرانه در کلینیک مایو و ویراستار این مقاله می‌گوید: «مقولات اساسی پشت رژیم غذایی تغییر نکرده‌اند، و همچنین نباید تغییر کنند، زیرا ما معتقدیم که دلیل و شواهدی که از آن حمایت می‌کنند ثابت هستند. رژیم غذایی کلینیک مایو.” به طور کلی، او می‌گوید: «تغییرات مربوط به نحوه ارائه و استفاده از رژیم غذایی کلینیک مایو به شرکت‌کنندگان است. ما یک برنامه آنلاین جدید با ویژگی های تعاملی داریم که برای کمک به مردم در استفاده موثرتر از برنامه غذایی طراحی شده است.

در سال 2013، کلینیک مایو “رژیم غذایی دیابت کلینیک مایو” را منتشر کرد، که کارشناسان ما آن را ارزیابی نکردند، با نسخه جدیدی از کتاب که در اوایل سال 2019 منتشر شد. این چرخش در برنامه غذایی استاندارد برای افراد مبتلا به پیش دیابت و دیابت نوع 2 طراحی شده است. و توصیه آن مخصوص کاهش قند خون و ثابت نگه داشتن سطح است.

دوستی خانوادگی. اعضای خانواده می توانند به راحتی و بدون تغییر و یا بدون تغییر، غذا را با هم بخورند. و گزینه های غذایی برای تمام سنین به اندازه کافی سالم و متعادل هستند.

بودجه پسند. غذاهای این رژیم را به راحتی در یک خواربار فروشی معمولی پیدا می کنید و نیازی به مواد غذایی گران قیمت یا خاص ندارند.

وگان یا گیاهخواری پسند. دستور العمل ها را می توان به راحتی برای یک رژیم غذایی وگان یا گیاهخواری تغییر داد.

دوستانه بدون گلوتن. دستور العمل ها را می توان به راحتی تغییر داد و همچنان از یک رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی کرد.

https://salemziba.com/diets/high-fiber-diet/

حلال پسند. دستور العمل ها را می توان به راحتی تغییر داد و همچنان از رژیم غذایی پیروی کرد.

کوشر پسند. دستور العمل ها را می توان به راحتی تغییر داد و همچنان از رژیم غذایی پیروی کرد.

کم کربوهیدرات. در این رژیم مقدار زیادی میوه و سبزیجات، غلات کامل و چربی های سالم توصیه می شود.

کم چرب. این رژیم مصرف متعادل چربی‌های سالم مانند روغن زیتون را تشویق می‌کند و از مصرف چربی‌های ناسالم مانند چربی‌های اشباع شده جلوگیری می‌کند – که کمتر از 30 درصد کل کالری از چربی حاصل می‌شود.

چگونه کار می کند؟

“از دست بده!” (قسمت اول) بر 15 عادت کلیدی تمرکز دارد – یکی برای اضافه کردن و دیگری برای کنار گذاشتن. شما کالری را حساب نمی کنید و می توانید هر چه می خواهید میوه و سبزیجات مصرف کنید.

“زندگی کن!” (قسمت دوم) بعد از دو هفته شروع می شود. شما یاد می گیرید که برای کاهش یا حفظ وزن چه مقدار کالری باید بخورید و این کالری ها از کجا باید تامین شوند. هیچ گروه غذایی کاملاً ممنوع نیست – شما در حال ایجاد یک الگوی تغذیه سالم هستید که مادام العمر از آن پیروی خواهید کرد.

در “از دست بده!” شما یک صبحانه سالم، مقدار زیادی میوه و سبزیجات، غلات کامل، چربی های سالم و حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز اضافه خواهید کرد. خوردن هنگام تماشای تلویزیون، شکر (به استثنای میوه)، میان وعده (به جز میوه ها و سبزیجات)، مصرف بیش از حد گوشت و لبنیات پرچرب و غذا خوردن در خارج از خانه را ممنوع خواهید کرد (مگر اینکه غذایی که سفارش می دهید از قوانین پیروی کند). اگر واقعاً انگیزه دارید، عادات اضافی مانند نگه داشتن غذا، فعالیت و خاطرات هدف را نیز اتخاذ خواهید کرد. ورزش 60 دقیقه یا بیشتر در روز؛ و خوردن “غذای واقعی” طبیعی یا کم فرآوری شده.

شما این اجازه را دارید که هرچیزی که در مرحله اول آموختید را استفاده کنید و همچنین میتوانید گاهی این فانون های را زیر پا بگذارید. شما قادر خواهید بود تا میزان کالری مصرفی خود را در طول هفته محاسبه کنید. ولی به جای اینکه میزان کالری هر دانه برنج قهوه ای که میخورید را شمارش کنید، باید روی وعده های غذایی خود تمرکز کنید.به عنوان مثال، در یک برنامه 1400 کالری، شما مجاز به مصرف چهار وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات، پنج وعده کربوهیدرات، چهار وعده پروتئین، لبنیات و سه وعده چربی هستید. برای میوه، یک وعده به اندازه یک توپ تنیس است.

“زندگی کن!” با فعالیت بدنی منظم و برای زندگی آماده اید.

اگر علاقه مند به پیروی از رژیم دیابت کلینیک مایو هستید، بدانید که این رژیم غذایی سنگین است و به طور طبیعی غنی از مواد مغذی است و چربی و کالری کمی دارد و رژیم غذایی بر میوه ها، سبزیجات و غلات کامل تاکید دارد. غذاهای توصیه شده شامل کربوهیدرات های سالم (میوه ها، حبوبات، سبزیجات، آرد سبوس دار و سبوس گندم فکر کنید). غذاهای غنی از فیبر مانند آجیل و لوبیا؛ ماهی های سالم برای قلب مانند سالمون، ماهی خال مخالی و تن؛ و چربی های خوب که شامل آووکادو، بادام، زیتون و گردو می شود. حتما در رژیم غذایی خود رژیم غذایی با فیبر بالا داشته باشید زیرا هم باعث سلامتی دستگاه گوارشی شما می شود و هم باعث کاهش وزن.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *