تغذیه

معرفی رژیم های غذایی برای کاهش وزن

رژیم تخم مرغ آب پز

اصل رژیم تخم مرغ آب پز خوردن هر روز تخم مرغ است. بنابراین، اگر تخم مرغ دوست دارید، این برنامه غذایی ممکن است برای شما مناسب باشد. با توجه به رژیم غذایی تخم مرغ آب پز: راه آسان و سریع برای کاهش وزن!، توسط آریل چندلر، نسخه های زیادی وجود دارد. یکی از محبوب ترین نسخه ها شامل خوردن حداقل دو تا سه تخم مرغ آب پز در روز است، برنامه ای که نیکول کیدمن بازیگر زن در هنگام فیلمبرداری کوه سرد از آن استفاده کرده است.به گفته متخصصان تغذیه، از آنجایی که شما مجاز به خوردن غذاهایی به غیر از تخم مرغ آب پز هستید، این رژیم غذایی برای سلامتی طولانی مدت و کاهش وزن مناسب نیست. اگر این رژیم را در دوران شیردهی بگیرید باعث تقویت موی نوزاد خواهد شد.

رژیم اپتاویا

این رژیم غذایی که قبلا MediFast  نامیده میشد، یک رژیم غذایی تجاری محسوب میشود که با وعده های غذایی که از پیش بسته بندی و تهیه شده است، ارائه میشود. سه برنامه ویژه برای کمک به کاهش وزن و حفظ وزن در افراد طراحی شده است. با تواجه به وب سایت Optavia.right arrow ، طرفداران این برنامه غذایی گفته اند که برنامه بهینه 5&1 میتواند وزن را حدود 12 پوند طی 12 هفته کاهش دهد. ولی باید گفت که هیچ تحقیق دقیق در مورد برنامه غذایی اپتاویا تا به حال وجود نداشته است. همچنین تعدادی از متخصصین رژیم غذایی گفته اند که رویکرد خوردن به مردم نمی آموزد که چگونه عادات غذایی و سبک زندگی خود را برای مدت طولانی تغییر دهند. یکی از مواد غذایی که در این رژیم زیاد وجود دارد مارچوبه است پس احتیاج است که نکات نگهداری مارچوبه را یاد بگیرید.

رژیم غذایی بدون لکتین

استیون گاندری، نویسنده کتاب پارادوکس گیاهی: خطرات پنهان در غذاهای “سالم” که باعث بیماری و افزایش وزن می شوند، رژیم غذایی بدون لکتین را رایج کرد. لکتین ها در شب بو (گوجه فرنگی، فلفل)، حبوبات، عدس، لوبیا، دانه ها و آجیل هستند. دکتر گاندری و پیروانش استدلال می کنند که لکتین ها می توانند التهاب را افزایش دهند، مشکلات گوارشی ایجاد کنند و به افزایش وزن کمک کنند. در حالی که این رژیم ممکن است برای برخی افراد مفید باشد، کارشناسان معتقدند تحقیقات در مورد این رژیم محدود است و حذف این غذاها برای سلامتی ضروری نیست.

رژیم غذایی کاندیدا

طرفداران این رژیم ادعا می کنند که می تواند به از بین بردن مخمر اضافی و “تعادل” روده کمک کند. با این حال، تحقیقات کافی در مورد رژیم غذایی کاندیدا وجود ندارد، و هیچ مدرکی وجود ندارد که بتواند عفونت های قارچی یا برفک دهان را درمان کند، که دو بیماری ناشی از رشد بیش از حد کاندیدا هستند. در واقع، کارشناسان می گویند که اگر هر یک از علائم شما در نتیجه پیروی از این پاکسازی بهبود یابد، احتمالاً به دلیل یک بهبود ساده در عادات غذایی شما است. این رژیم در دوران شیردهی باعث تقویت سیستم ایمنی نوزاد و تقویت موی نوزاد هم خواهد شد.

رژیم غذایی نوع بدن

طرفداران رژیم غذایی نوع بدن معتقدند که شناخت نوع بدن می تواند به شما در تعیین بهترین رژیم غذایی و برنامه ورزشی برای سلامت و وزن مطلوب کمک کند. سه نوع بدن وجود دارد: اکتومورف ها یا افراد لاغر و لاغر. مزومورف ها یا کسانی که قاب ساعت شنی عضلانی دارند. و اندومورف ها، یا افرادی که اغلب به عنوان انحنادار یا تنومند توصیف می شوند. کتاب Just Your Type: The Ultimate Guide to Eating and Training Right for Your Body Type رژیم های غذایی و تناسب اندام خاصی را برای هر نوع پیشنهاد می کند. با این حال، فرضیه غذا خوردن بر اساس شکل بدن یا جایی که چربی دارید، فاقد تحقیقات دقیق است، بنابراین اگر می‌خواهید این رویکرد را امتحان کنید، این محدودیت اصلی را در نظر داشته باشید، و اگر می‌خواهید از آن پیروی کنید، حتماً با تیم مراقبت‌های بهداشتی خود کار کنید. در این رژیم نیز مارچوبه وجود دارد که نکات نگهداری مارچوبه را باید بلد باشید.

رژیم غذایی گولو

این رژیم غذایی در ابتدا ممکن است باعث کاهش وزن اولیه در افراد شود، این موضوع به این دلیل است که کالری های دریافتی شما محدود میشوند و مشخص نیست که آیا Release، مکمل گیاهی ثبت شده ای که Golo در وب سایت خود به فروش می رساند (از 49.95 دلار برای 30-49 دلار شروع می شود یا خیر) کمک می کند یا خیر.

برخی شواهد اولیه نشان می‌دهد که اجزای جداگانه این مکمل ممکن است تأثیر مثبتی بر سلول‌های چربی بدن و سطح گلوکز داشته باشد، اما تحقیقات کنترل‌شده و بازبینی شده کافی در مورد رژیم Golo یا مکمل Release آن وجود ندارد تا ثابت کند که می‌تواند منجر به کاهش وزن. (گولو در وب‌سایت خود چهار مطالعه را فهرست می‌کند که نشان می‌دهد این رژیم ممکن است منجر به کاهش وزن شود، اما این مطالعات نسبتاً ضعیف بودند زیرا شامل یک گروه کنترل نمی‌شدند، و چون همه آنها توسط Golo انجام شدند، پتانسیل بالایی وجود دارد. برای سوگیری در نتایج مطالعه. فلش سمت راست رو به بالا) به طور کلی، در مورد هر رژیمی که شامل یک قرص جادویی است محتاط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *