تغذیه

رژیم غذایی مدیترانه ای: خوشمزه و سالم

ما با روغن زیتون فرابکر طبخ می کنیم! ما دریافته‌ایم که روغن زیتون در غذاهای ساده با محصولات این منطقه بهترین است. روغن زیتون همچنین در غذاهای مدیترانه ای نقش اساسی دارد. اغلب به عنوان مفید برای سلامتی توصیف می شود. می خواستیم بدانیم کدام یک از این موارد درست است. رژیم مدیترانه ای چیست؟

رژیم مدیترانه ای رژیمی نیست که دقیقاً چه چیزی بخوریم، بلکه به سبک زندگی مدیترانه ای اشاره دارد. مطالعات نشان داده است که مردم این منطقه – به ویژه ایتالیا و یونان – سالم تر از سایر اروپایی ها هستند: آنها کمتر از چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی رنج می برند. علاوه بر رژیم غذایی مدیترانه ای، ویژگی های دیگر سبک زندگی مدیترانه ای – مانند فرهنگ با هم غذا خوردن و ورزش منظم – بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای است.

آیا می توان با رژیم مدیترانه ای وزن کم کرد؟

با توجه به بررسی رژیم غذایی هاروارد، رژیم مدیترانه ای می تواند به کاهش وزن کمک کند(بهترین جراح پیکرتراشی تهران)، اما در نهایت، کاهش وزن به کاهش کالری دریافتی در روز است. خود دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در سال 2018 موارد زیر را بیان کرد: «تحقیق از استفاده از رژیم غذایی مدیترانه ای به عنوان یک رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی، افزایش طول عمر و ترویج پیری سالم حمایت می کند. هنگامی که این رژیم با محدودیت کالری ترکیب شود، می تواند از کاهش وزن سالم نیز حمایت کند.

یکی از دلایل مهمی که رژیم مدیترانه ای برای کاهش وزن موثر است، استفاده از روغن زیتون است. مطالعه ای توسط دانشگاه فنی مونیخ (TUM) نقش روغن ها و چربی ها را بر احساس سیری آزمایش کرد. نتیجه این مطالعه این بود که روغن زیتون در مقایسه با سایر روغن های گیاهی و حیوانی احساس سیری بالایی می دهد.

احساس سیری

غذاهای حاوی روغن زیتون نسبت به غذاهای دارای روغن های دیگر سیر کننده تر هستند. احساس سیری بیشتر با گرسنگی کمتر و در نتیجه دریافت کالری کمتر همراه است. بر اساس مطالعه TUMunich، روغن زیتون ایتالیایی به ویژه حاوی مقادیر زیادی از مواد طعم‌دهنده هگزانال و E2-هگزانال است که جذب گلوکز خون را به سلول‌های کبد کاهش می‌دهد و احساس سیری را تنظیم می‌کند. بنابراین یک روغن زیتون با کیفیت بالا برای رژیم مدیترانه ای برای رسیدن به سطح بالایی از سیری و کاهش وزن ضروری است.

مضرات رژیم مدیترانه ای چیست؟

یکی از مضرات بالقوه رژیم مدیترانه ای دریافت بیش از حد کالری است. رژیم مدیترانه ای مقادیر یا اندازه خاصی را تجویز نمی کند. این می تواند منجر به افزایش وزن شود. اطلاعات دقیق در مورد مقادیر مجاز هر گروه غذایی می تواند کمک کننده باشد.

علاوه بر این، رژیم مدیترانه ای به تغییر عادات غذایی فراتر از افزودن روغن زیتون یا خوردن کمی بیشتر آجیل نیاز دارد. این یک راه سریع برای کاهش وزن نیست، بلکه در مورد اتخاذ یا شاید حتی یادگیری یک سبک زندگی با تغذیه سالم و فعالیت بدنی بیشتر است. در نهایت، این سبک زندگی سالم منجر به کاهش وزن و سلامتی بهتر می شود. این احتمال وجود دارد که رژیم مدیترانه ای سیر کننده باشد – تا حدی به دلیل مصرف بیشتر روغن زیتون و غذاهای فرآوری شده کمتر. این امر حفظ رژیم مدیترانه ای را در طولانی مدت ممکن می سازد. (1)

هزینه رژیم مدیترانه ای اگرچه نیازی به خرید مکمل های گران قیمت ندارید، رژیم غذایی حول محور غذاهای باکیفیت مانند روغن زیتون و آجیل خوب و همچنین ماهی و مقدار زیادی سبزیجات تازه و ارگانیک است. این می تواند به قیمت لیست خرید شما اضافه کند. (2)

همه محصولات موجود در رژیم مدیترانه ای را نمی توان جایگزین کرد، اما در صورت امکان، می توانید به دنبال انواع محلی مانند سبزیجات و میوه های محله و ترجیحاً آنهایی باشید که در فصل هستند. نکته کلیدی این است که مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید. همچنین نوشیدنی سالم و آب فراوان مصرف کنید به عنوان مثال چای کم رنگ. (بهترین فروشگاه چای) در اینجا می توانید تقویم فصلی میوه و سبزیجات در هلند را پیدا کنید. این همچنین باعث ایجاد تفاوت در انتشار CO2 می شود. این ماشین حساب به محاسبه تاثیر گزینه های مختلف بر آب و هوا کمک می کند.

چگونه از غذاهای مدیترانه ای و روغن زیتون مدیترانه ای لذت ببریم؟

غذای مدیترانه ای نباید پیچیده باشد. این نه تنها سالم است، بلکه خوشمزه است. دستور العمل های ما را از il circolo بررسی کنید. اگر می خواهید روغن زیتون با کیفیت بالا را امتحان کنید، به جای درستی آمده اید. شما می توانید روغن زیتون فوق بکر ارگانیک و روغن زیتون با طعم خوشمزه را در فروشگاه اینترنتی ما بیابید. ما خودمان روغن زیتون را از سیسیل وارد می کنیم و بنابراین می توانیم بهترین کیفیت را تضمین کنیم. به فروشگاه اینترنتی ما سری بزنید و با محصولات ما آشنا شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *