آموزشی

نحوه استفاده از ارتباطات بصری و چرایی اهمیت آن

چگونه از ارتباط تصویری خوب استفاده کنیم

مهم نیست که در کجا کار می کنید، بتوانید پیام خود را به وضوح بیان کنید. و گنجاندن تصاویر در ایمیل‌ها یا ارائه‌هایتان می‌تواند نحوه ارتباط تیم شما را تغییر دهد.

همه ما می‌دانیم که جریان‌های به ظاهر ابدی ایمیل‌ها، جلسات، تماس‌های تلفنی و پیام‌های فوری که از طریق آنها می‌رویم، آنقدر که می‌توانستند مؤثر نیستند.

و حدس بزنید که همه این روش ها معمولاً چه مشترکاتی دارند؟

کلمات

معمولا تعداد زیادی از آنها.

در اینجا یک راز کوچک وجود دارد: کلمات به تنهایی بهترین راه برای برقراری ارتباط نیستند. در واقع، انواع تحقیقاتی وجود دارد که به ما نشان می دهد در بسیاری از موارد، کاملاً ناکارآمد است.

چرا ارتباط بصری مهم است؟

بنابراین، چرا افزایش ارتباطات بصری؟ بسیاری از ما متوجه می شویم که استفاده از اطلاعات ارتباطی به صورت بصری روشی بسیار تاثیرگذارتر برای رساندن نظر شماست. حتی از یک کمک بصری اولیه استفاده می کند.

1. ارتباط بصری با انتقال سریعتر پیام ها در زمان صرفه جویی می کند.

آمار نشان داده است که تصاویر 60000 برابر سریعتر از متن در مغز پردازش می شوند.

رساندن سریع نقطه نظرات خود راهی عالی برای صرفه جویی در زمان و هزینه است.

تصاویر و ویدئو تجربه غنی تری را نسبت به محتوای متنی به تنهایی منتقل می کنند. در فضای رسانه ای پر از درهم و برهمی، جلب توجه خوانندگان سخت است و حتی حفظ آن سخت تر است.

در نتیجه، خوانندگان اغلب ترجیح می دهند به جای خواندن کلمه به کلمه، محتوا را اسکن کنند. مملو از مطالب بصری یک راه مطمئن برای انتقال پیام شما در زمان کمتر است.

2. ارتباط بصری تضمین می کند که یک پیام واضح و یکپارچه ارائه می شود.

هنگامی که در یک ایمیل متن فراوانی دارید، پیام شما ممکن است گم شود. دریافت کننده یادداشت شما ممکن است برای درک نظر شما مشکل داشته باشد و در نتیجه زمان تلف شود. در عوض، از تصاویر بصری استفاده کنید!

همکاری در پروژه ها با کارمندان از راه دور می تواند چالش برانگیز باشد. ویدیوهای کوتاه و ساده یا GIF های متحرک راه بسیار خوبی برای تکرار سریع ویرایش های پیشنهادی در بین تیم شما هستند و مطمئن شوید که همه افراد درگیر در یک صفحه هستند.

گیف ها نیز یک راه عالی برای کم کردن روحیه هستند. کار کردن می‌تواند استرس‌زا باشد، بنابراین گنجاندن گیف‌های سرگرم‌کننده که نه تنها پیامی واضح ارسال می‌کنند، بلکه سرگرم‌کننده نیز هستند، می‌توانند به فرآیند ارتباط کمک کنند.

3. ارتباط بصری به ارائه یک تجربه مشترک و ثابت کمک می کند.

بخش مهمی از ارائه یک تجربه ثابت با تصاویر بصری، برندسازی است. علاوه بر لوگو، بسیاری از سازمان ها رنگ های برند را تعریف کرده اند که باید در تمام فعالیت های بازاریابی استفاده شود.

لوگوها، رنگ‌ها، فونت‌ها، گرافیک‌ها، نمادها و تصاویر همراه با صدا و لحن شرکت شما، برند شما را قابل تشخیص می‌کند.

استفاده از ارتباطات بصری ثابت راهی عالی برای استفاده از ارزش ویژه برند شما هنگام راه اندازی به یک بازار جدید است.

صرف نظر از اینکه سازمان شما دارای پنج نفر است یا 500 نفر، اگر یک استارت آپ است یا سابقه طولانی دارد، اطمینان از اینکه همه از عناصر تعریف شده برند استفاده می کنند راهی عالی برای شروع به رسمیت شناختن سازمان شما و ساختن آن است. آگاهی از برند

4. ارتباط بصری باعث حفظ بهتر اطلاعات می شود.

از دیدگاه علمی، مشخص شده است که استفاده از تصاویر مرتبط به مخاطب کمک می کند تا اطلاعات را به طور موثرتری به خاطر بسپارد.

از کل اطلاعاتی که به مغز منتقل می شود، 90 درصد آن بصری است. و همانطور که قبلاً گفتیم، تصاویر 60000 برابر سریعتر از متن در مغز پردازش می شوند.

چه ارتباط برنامه ریزی شده شما داخلی باشد یا خارجی و صرف نظر از موضوع یا استراتژی، حفظ و نگهداری همیشه چیزی است که باید برای آن هدف قرار دهید.

مصادیق ارتباط تصویری چیست؟

انبوهی از عناصر گرافیکی خوب و طراحی بصری وجود دارد که می توانید به پشته ارتباطی خود اضافه کنید. در اینجا چند مورد از رایج ترین آنها آورده شده است:

  • GIFS
  • اسکرین شات ها
  • ضبط های صفحه نمایش
  • فیلم های
  • نمودارهای دایره ای
  • اینفوگرافیک
  • تجسم داده ها
  • عرشه های اسلاید
  • پست های رسانه های اجتماعی

بصری چیزها را تازه و هیجان‌انگیز نگه می‌دارد، از ترکیب بیش از یکی از نمونه‌های مورد بحث در بالا نترسید.

شواهد به طور قاطع به همین نتیجه اشاره دارد – استفاده از ارتباطات بصری برای یک برنامه ارتباط استراتژیک کلی بسیار مهم است. گنجاندن تصاویر و ویدئو در سراسر پیام‌رسانی مزایایی هم برای فرستنده و هم برای گیرنده دارد.

ایجاد تصاویر منحصر به کسانی نیست که آموزش طراحی گرافیک رسمی دارند یا به ابزارهای گران قیمت و پیشرفته دسترسی دارند. اسکرین شات های ساده نمونه ای عالی از یک راه آسان برای ایجاد تصویر خود در حالی که پیامی را به شیوه ای معنادار منتقل می کنند.

اگر مطمئن نیستید که چگونه استفاده از تصاویر را برای کمک به برقراری ارتباط بهتر شروع کنید، Snagit ابزاری عالی برای ایجاد اسکرین شات، ویدیوها و اسکرین‌کست‌های ساده و GIF‌های متحرک است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *