آموزشی

امنیت آنلاین کودکان در فضای مجازی

آنلاین شدن با کودکان

آنلاین شدن با فرزندتان به شما این فرصت را می‌دهد که برنامه‌ها یا بازی‌هایی را که فرزندتان بازی می‌کند یا ویدیوهایی که تماشا می‌کند ببینید.

می‌توانید تجربه فرزندتان را به اشتراک بگذارید و همچنین بررسی کنید که محتوا مناسب است. یکی از راه‌های انجام این کار، پرسیدن سؤال‌هایی است که نشان‌دهنده علاقه به کاری است که فرزندتان انجام می‌دهد – به عنوان مثال، “این یک بازی جالب به نظر می‌رسد. میشه به من هم یاد بدی که بازی کنم؟

همچنین می‌توانید سایت‌های سرگرم‌کننده، جالب یا آموزشی را به فرزندتان نشان دهید و به فرزندتان نشان دهید که چگونه آنها را برای بعداً نشانک‌گذاری کند. می توانید با استفاده از کلمات جستجوی مناسب به فرزندتان کمک کنید تا اطلاعاتی را که برای تکالیف نیاز دارد پیدا کند. به عنوان مثال، برای کسب اطلاعات در مورد یک پروژه مدرسه در مورد نحوه زندگی مردم در گذشته، فرزند شما ممکن است از عبارتی مانند «زندگی در استرالیا در دهه 1900» به جای «زندگی گذشته» استفاده کند.

اگر زمانی که با هم آنلاین هستید با تبلیغات پاپ آپ روبرو شدید، فرصت خوبی است تا با فرزندتان در مورد کلیک نکردن آنها صحبت کنید. می توانید توضیح دهید که تبلیغات پاپ آپ می تواند به سایت هایی با تصاویر ناخوشایند یا سایت هایی منجر شود که اطلاعات شخصی یا مالی شما را می خواهند.

صحبت در مورد محتوای آنلاین

ایده خوبی است که به فرزندتان توضیح دهید که اینترنت همه نوع محتوا دارد و برخی از آن ها برای کودکان نیست.

می‌توانید توضیح دهید که کنترل‌های والدین، تنظیمات مرور ایمن و فیلترهای اینترنت در اکثر دستگاه‌ها برای محافظت از کودکان در برابر محتوای نامناسب تنظیم شده‌اند. اما اینها تضمینی نیستند و فرزند شما همچنان ممکن است با محتوای نامناسب روبرو شود.

بنابراین ایده خوبی است که فرزندتان را تشویق کنید تا در صورت مشاهده چیزی که او را نگران می کند با شما یا بزرگسال مورد اعتماد دیگری صحبت کند. برای مثال، ممکن است بگویید: «گاهی اوقات مردم چیزهای وحشتناکی را در اینترنت قرار می دهند. برخی از آن ساخته شده و برخی از آن واقعی است. اگر چیزی دیدید که شما را ناراحت کرد یا باعث ناراحتی شما شد، به من اطلاع دهید.

اگر چیزهایی را نام ببرید که باید مراقب آنها باشید، می تواند به کودک شما کمک کند تا مطالب نامناسب را شناسایی کند. به عنوان مثال، “اگر سایتی با تصاویر ناراحت کننده، ترسناک یا بی ادبانه، کلمات فحش یا عصبانیت مشاهده کردید، به من اطلاع دهید.” این سایت خوبی نیست که بتوانید به آن نگاه کنید.

همچنین می‌توانید توضیح دهید که همه اطلاعات موجود در اینترنت درست یا مفید نیستند – برای مثال، برخی اخبار ساخته شده‌اند. تشویق فرزندتان به سؤال کردن از چیزهایی که در اینترنت پیدا می‌کند، به فرزندتان کمک می‌کند تا بتواند بفهمد آیا یک وب‌سایت اطلاعات با کیفیت خوبی دارد یا خیر. این بخش مهمی از سواد دیجیتال و رسانه ای است.

مراقبت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی

ایده خوبی است که مطمئن شوید فرزندتان می‌داند که با افرادی که نمی‌شناسند به صورت آنلاین ارتباط برقرار نکند. اگر فرزند شما از شبکه های اجتماعی درون بازی استفاده می کند، این امر به ویژه مهم است. به عنوان مثال، سایت‌های بازی مانند Roblox و Minecraft کودکان را هدف قرار داده‌اند، اما دارای ویژگی‌های پیام‌رسانی هستند که ممکن است به افراد غریبه اجازه دهد با فرزند شما ارتباط برقرار کنند.

فرزندتان را تشویق کنید:

اگر فردی که نمی شناسد به صورت آنلاین با او تماس بگیرد به شما بگوید

اطلاعات شخصی را ارائه ندهید می توانید بگویید، “بعضی از افراد آنلاین جعل هستند. هرگز به کسی آنلاین نام، آدرس، شماره تلفن یا تولد خود را نگویید. هرگز تصاویر خود را ارسال یا ارسال نکنید

قبل از پر کردن فرم های عضویت در سایت های بازی، فرم های شرکت در مسابقه آنلاین و غیره با شما تماس بگیرید

قبل از استفاده از یک برنامه جدید، از شما بپرسد، بنابراین می توانید به آنها نشان دهید که چگونه تنظیمات حریم خصوصی را برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی خود بررسی کنند.

فرزندتان را تشویق کنید قبل از ارسال عکس یا نظر فکر کند

به فرزند خود کمک کنید تا از بحث های آنلاین دور شود. می توانید بگویید: “دوستان می توانند چیزهایی را بگویند که منظورشان نیست.” خوب است که اجازه دهید مردم بر خلق و خوی خود غلبه کنند و برای مدتی با آنها آنلاین صحبت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *