سفر و گردشگری

چیزهایی که باید قبل از ماجراجویی در مکان های بکر در نظر بگیرید

نیاز به تحقیق و برنامه ریزی بیشتری دارد

از آنجایی که مکان شما خارج از مسیر گردشگری است، احتمالاً هیچ اطلاعاتی در مورد آن در یک کتاب راهنما پیدا نخواهید کرد. اطلاعاتی که در اینترنت خواهید یافت ممکن است بسیار محدود باشد، به زبان انگلیسی یا به روز نشده باشد.

شما باید سفر خود را به طور کامل برنامه ریزی کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید:

1.امکان دارد که وسایل حمل و نقل به صورت مستقیم به مقصد شما وجود نداشته باشد، یا اینکه شما مجبور شوید انواع مختلف از وسایل نقلیه را برای رسیدن به مقصد خود ترکیب کنید. این موارد به این معنی خواهد بود که ممکن است سفر شما طولانی شود. از این موضوع که زود به راه افتاده اید اطمینان حاصل کنید تا یک روز کامل را برای رسیدن به مقصد خود داشته باشید و مجبور نشوید جایی تاریک در میانه راه گرفتار شوید و یا اینکه در مسیر گم شوید.

2. ممکن است هیچ دستگاه خودپردازی وجود نداشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که برای پرداخت بلیط اتوبوس، تاکسی یا یک بطری آب بیش از مقدار کافی پول نقد دارید.

3. سیگنال ممکن است وجود نداشته باشد یا بسیار ضعیف باشد. مطمئن شوید که نقشه های خود را دانلود کرده اید. Maps.me همیشه در صورت عدم اتصال به اینترنت کمک بزرگی است، زیرا به شما امکان می دهد نقشه ها را دانلود کنید و از آنها به صورت آفلاین استفاده کنید.

من تحقیقاتم را با خواندن یا تماشای هر آنچه در اینترنت موجود است انجام می دهم. همچنین از بسیاری از مردم می‌پرسم که آیا چیزی در مورد آن مکان می‌دانند یا نه و سعی می‌کنم تا آنجا که می‌توانم اطلاعات جمع‌آوری کنم.

همیشه یک پلن B داشته باشید و به مکان های اقامتی در راه توجه داشته باشید فقط در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش نرود.

ممکن است به راهنما نیاز باشد

از آنجایی که جاذبه ها احتمالاً علامت گذاری نمی شوند و یافتن آنها در نقشه ها دشوار است، استفاده از محلی به عنوان راهنما ایده خوبی است.

یک راهنمای محلی که منطقه را به خوبی می شناسد شما را به مکان مورد نظرتان هدایت می کند. به این ترتیب شما سالم و بدون گم شدن به آنجا خواهید رسید.

راه مورد علاقه من برای یافتن راهنما گروه های فیس بوک هستند. به سادگی، یک گروه برای مسافران در مقصد خود پیدا کنید. در آنجا مردم محلی را خواهید دید که خدمات راهنمایی خود را ارائه می دهند. این راهنماها معمولاً به عنوان فریلنسر کار می کنند. با چند نفر تماس بگیرید و توضیح دهید که دوست دارید مکان هایی را ببینید که توریستی نیستند و ببینید آنها چه چیزی می توانند به شما ارائه دهند.

یک راهنمای خوب یک وب سایت یا یک حساب رسانه اجتماعی خواهد داشت که در آن می توانید برخی از اعتبارنامه ها را بخوانید. اگر نه، توصیه می‌کنم با آنها کار نکنید و در عوض شخصی را انتخاب کنید که نظرات رضایت‌بخشی داشته باشد یا به شما توصیه شده باشد.

میتواند ریسک بیشتری داشته باشد

سفر به مکان هایی که گردشگران در آن تردد نمی کنند می تواند با خطراتی همراه باشد.

مهم است که از مردم محلی بپرسید که آیا این منطقه را می شناسند و آیا آن را امن می دانند. اطمینان حاصل کنید که از نقاط خطرناک کشور آگاه هستید و شاید در مورد رفتن به آنجا تجدید نظر کنید، مگر اینکه با یک راهنمای مورد اعتماد همراه باشید و قبلاً تجربه سفر داشته باشید.

در این زمینه‌ها بیشتر محتاط باشید و از عقل سلیم خود برای جلوگیری از رفتن به مناطقی که به نظر امن نمی‌آیند، استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که به کسی اطلاع دهید که کجا می روید، با چه کسی و برای چه مدت.

ممکن است تنها شوید، به خصوص اگر به تنهایی سفر می کنید

از آنجایی که بیشتر مردم ترجیح می‌دهند مسیر توریستی را دنبال کنند، ممکن است بسیاری از خارجی‌های دیگر را در مقاصد دور از جاده‌ها نبینید. برای برخی از شما این ممکن است عالی باشد، اما بسیاری از مسافران دوست دارند با گردشگران دیگر وقت بگذرانند.

هیچ خوابگاه کوله گردی در مقصد خود پیدا نخواهید کرد. بسته به سبک سفر شما، ممکن است این چیزی نباشد که از آن لذت ببرید، پس این را در نظر بگیرید.

با وجود خارجی‌های دیگری در اطراف، مردم محلی ممکن است به بازدیدکنندگان در شهرهایشان عادت نداشته باشند، ممکن است بیشتر به شما خیره شوید و احساس ناخوشایندی کنید که ممکن است باعث ناراحتی شما شود.

در چنین موقعیت هایی، یک لبخند گرم و یک “سلام” به زبان آنها می تواند راهگشا باشد. هنگامی که علاقه واقعی خود را ابراز می کنید و باز هستید، مردم محلی تمایل بیشتری به ایجاد احساس خوش آمد گویی به شما خواهند داشت.

شما ممکن است یک مسافر سخت گیر شوید!

امکان دارد شما به مکان هایی سفر کنید که دیگر افراد در مورد آن چیزی نشنیده یا ندیده اند، احتمال دارد بعد از بازگشت با واکنش های هیجان انگیزی از طرف خانواده، دوستان و یا فالوورهایتان روبرو شوید.رفتن به یک جاده قبلا کمتر به آن سفر کرده اید، شما را به سمفری مطمئن تر، با تجربه تر و همچنین بی باک تر تبدیل خواهد کرد. کسب این تجربه ها باعث رشد شما میشود و اشتیاق شما را به سفر افزایش می دهد.

علاوه بر این، سفر فراتر از مسیر گردشگری بسیار هیجان انگیز و اعتیاد آور است! ممکن است این روش جدید مورد علاقه شما برای سفر باشد و ممکن است هرگز نخواهید به روش سنتی سفر برگردید.برخی از تجربیات حتی می توانند زندگی را تغییر دهند. این تجربیات به شما چیزی می دهد که سال ها در مورد آن صحبت کنید و خاطرات مادام العمر را ایجاد کنید.

امیدواریم این راهنما نه تنها نحوه سفر در مناطق بکر را توضیح داده باشد، بلکه شما را تشویق کند که آن را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *