آموزشی

نحوه اعمال انگیزه شخصی در محیط کار

ممکن است روزهایی وجود داشته باشد که رسیدن به اهداف خاصی در محل کار چالش برانگیز باشد. ایجاد انگیزه در خود می تواند به شما کمک کند تا برای انجام یک کار دشوار به فشاری نیاز داشته باشید. خود انگیزشی می تواند حس موفقیت و عزم را برای انجام کارهای بیشتر ایجاد کند. در این مقاله توضیح خواهیم داد که خود انگیزشی چیست، چرا داشتن آن یک کیفیت مهم است و چگونه می توانید خود انگیزشی را در محل کار اعمال کنید.

خود – انگیزشی چیست؟

خود انگیزشی چیزی است که شما را به انجام موثر وظایف و کاره ای مختلف ترغیب می کند. این کار به افزایش آگاهی شما در مورد اینکه چرا قصد دارید یک کار خاص را تکمیل کنید کمک می کند و شما را تشویق می کند تا زمانی که آن کار را با موفقیت به پایان برسانید به کار خود ادامه دهید. هنگامی که یک کار را به پایان می رسانید یا یک هدف را به پایان می رسانید، ممکن است احساس رضایت و غرور در خود داشته باشید. خود انگیزشی چیزی است که شما را دوباره به انجام دادن به انجام دادن به انجام دادن به انجام چنین کارهایی مانند این چنین کارهایی را به شما را به پایان می دهد.

این احساس عجله ای که هنگام انجام یک کار به شما دست می دهد، دوپامین نامیده می شود. درون نورون‌های شما حرکت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای رسیدن به اهداف و دستاوردهای خاص کار کنید. برای عملکرد صحیح، دوپامین باید به روشی کارآمد و هدفمند عمل کند. این جایی است که خودانگیزه شما وارد می شود. فشار دادن و انگیزه دادن به خود برای رسیدن به اهداف به فعال شدن این دوپامین کمک می کند و می تواند باعث شود که به اهداف بیشتری برسید.

1. اطراف خود را با افراد با انگیزه احاطه کنید

گاهی اوقات اگر در دیگران به نمایش گذاشته می شود، ایجاد انگیزه و تبدیل شدن به یک خود شروع کننده آسان تر است. به همین دلیل است که بهتر است وقت خود را با افرادی بگذرانید که انگیزه بالایی دارند و دائماً برای رسیدن به اهداف جدید تلاش می کنند. نگرش ها و انگیزه آنها می تواند مسری باشد و ممکن است به شما کمک کند تا به اهداف خود نیز دست یابید.

نه تنها دیگران می توانند به ایجاد انگیزه در شما کمک کنند، بلکه شما نیز می توانید همین کار را برای دیگران انجام دهید. هنگامی که حس انگیزه پیدا کردید، می توانید از آن برای کمک به دیگران برای افزایش انگیزه خود استفاده کنید. ممکن است روزهایی وجود داشته باشد که افراد احساس کنند فاقد انگیزه یا انگیزه برای اتمام یک پروژه در محل کار هستند. ممکن است به فشار یک هم کار یا سرپرست نیاز داشته باشند تا به آن ها برای انجام هر کاری کمک کنند.

شما می توانید این انگیزه را با یادآوری اینکه چرا در وهله اول برای رسیدن به هدف تلاش می کنند و چگونه به بقیه افراد تیم کمک می کند، گسترش دهید. به عنوان مثال، اگر یکی از هم تیمی‌ها فاقد انگیزه برای ارائه یک جلسه باشد، می‌توانید به او لبخند بزنید و بگویید: “من مشتاقانه منتظر ارائه شما هستم. فکر می‌کنم همه افراد در دفتر از راه‌حل‌هایی که شما خواهید داشت سود خواهند برد. در اختیار ما قرار دهد.”

2. خود را تشویق کنید که مثبت فکر کنید

مهم است که به یاد داشته باشید مثبت اندیش بمانید و مانع از عقب افتادن کارها شوید. اشتباه ات را می توان اصلاح کرد و می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه بهبود یابید. برای افزایش خود انگیزشی، بهتر است با نگرش مثبت به فرصت های مختلف نگاه کنید و از آن ها درس بگیرید. اگر کسی کار شما را نقد می کند، آن را به عنوان بازخورد سازنده در نظر بگیرید و اجازه دهید رویکرد شما را تقویت کند. مثبت اندیشی به شما کمک می کند تا انگیزه لازم برای بهبود عملکرد خود را حفظ کنید و نتایج موثری داشته باشید.

3. سبک زندگی سالم را حفظ کنید

انگیزه توسط مغز شما هدایت می شود. معمولا منبع اصلی تشویق شما به انجام وظایف و اهداف است. این بدان معنی است که شما باید هم مغز و هم بدن خود را سالم نگه دارید تا آنها بتوانند به شما کمک کنند تا به خودتان انگیزه دهید. شما می توانید این کار را با حفظ یک سبک زندگی کلی سالم انجام دهید. در اینجا چند راه برای حفظ سلامت خود آورده شده است:

  • هفته ای دوتا سه بار ورزش کنید.
  • غذاهای سالمی بخورید که دوپامین را فعال می کنند، مانند میوه ها و سبزیجات.
  • هر شب حداقل ۸ ساعت بخوابید تا مغزتان فعال بماند و به درستی کار کند.
  • در طول کار استراحت های زیادی داشته باشید تا مغزتان استراحت کند.
  • حفظ تعادل کار و زندگی سالم

4. خود را به خارج از منطقه آسایش خود هل دهید

یکی از بهترین راه ها برای افزایش انگیزه این است که خود را برای دستیابی به اهداف و فرصت های جدید تحت فشار قرار دهید. شما می توانید این کار را با برنامه ریزی برای دستیابی به اهدافی که دشوارتر از آنچه به آن عادت دارید انجام دهید. شما می توانید در محل کار با یک پروژه بسیار چالش برانگیز مقابله کنید یا سعی کنید یک مهارت جدید را برای افزایش عملکرد کاری خود بیاموزید.

با بیرون رفتن از منطقه آسایش و تشویق خود به دستیابی به دستاوردهای جدید، می توانید شاهد تجربیات منحصر به فردی باشید. این تجربیات می توانند به شما کمک کنند که بیشتر یاد بگیرید و به اهداف بالاتری برسید که ممکن است در نهایت پاداش بیشتری داشته باشند.

نکات ایجاد انگیزه درونی

  • از قدرت ناخودآگاه غافل نشوید
  • افکار خود را تغییر دهید
  • وظایف خود را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید
  • مدیریت زمان داشته باشید
  • به انجام کارها متعهد باشید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *