اخبار

بهترین خبرهای خوب از سال 2022 (تا کنون)

نمی توان انکار کرد که جهان پر از دل شکستگی، درد و بی عدالتی است. اما وظیفه ما این است که به اخبار بد با به اشتراک گذاشتن اخبار خوب در مورد کسانی که برای تبدیل جهان به مکانی بهتر به عقب رانده اند، پاسخ دهیم.

فرد راجرز یک بار گفت: “وقتی پسر بچه بودم و چیزهای ترسناکی در اخبار می دیدم، مادرم به من می گفت: “به دنبال کمک ها بگرد.” همیشه افرادی را خواهید یافت که کمک می کنند.»

نوشته های مشابه

مهم نیست که جهان ما با چه مشکلاتی روبرو است – خواه تغییرات آب و هوایی، جنگ و درگیری، کووید-19، حملات به حقوق بشر، یا شکاف سیاسی – همیشه یاورانی پیدا می‌شوند.

ما این مقاله را برای گردآوری بهترین خبرهای خوب نوشته‌ایم – داستان‌هایی از افرادی که راه‌حل‌هایی برای مشکلات ایجاد می‌کنند، راه‌هایی خلاقانه برای ایجاد تفاوت پیدا می‌کنند و دلایلی برای احساس امیدواری – از سال 2022.

با آمدن اخبار مثبت بیشتری که می دانیم این اتفاق خواهد افتاد، به به روز رسانی این قطعه ادامه خواهیم داد.

و در عین حال، راهی برای ایجاد تفاوت برای تبدیل شدن به خوبی که می‌خواهید در جهان ببینید پیدا کنید.

خبر خوب که ارزش جشن گرفتن از ژانویه را دارد

با شروع سال جدید، قوانین دوحزبی جدید اجرایی شد که از مردم در برابر صورت‌حساب‌های پزشکی غیرمنتظره محافظت می‌کند.

برای سال‌ها، میلیون‌ها آمریکایی که یک اورژانس پزشکی را تجربه کردند، می‌توانستند از پزشکی که انتخاب نکرده‌اند و بیمه‌شان را قبول نکرده، صورت‌حساب دریافت کنند. “قانون بدون غافلگیری” آن لوایح را غیرقانونی می کند.

قوانین دو حزبی تصویب شده در دوران دولت ترامپ و تنظیم دقیق آن توسط دولت بایدن یک حمایت جدید از مصرف کننده است و تقریباً تمام خدمات فوریت های پزشکی و بیشتر مراقبت های معمول را پوشش می دهد.

سناتور بیل، جمهوری‌خواه از لوئیزیانا، که بخشی از گروهی از قانونگذاران دو حزبی که این لایحه را نوشتند. او گفت که این لایحه را از مهمترین دستاوردهای خود به عنوان یک قانونگذار می داند.

قانون جدید خطر ارسال صورت حساب اضافی و غیرمنتظره توسط پزشک یا بیمارستان خارج از شبکه را از بین می برد. در حال حاضر، این صورت‌حساب‌ها سالانه میلیاردها هزینه برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد.

به افتخار صدمین سالگرد تولد بتی وایت، مردم به #BettyWhiteChallenge پیوستند و به پناهگاه ها و امدادرسانی حیوانات کمک مالی کردند.

در صدمین سالگرد تولد او، مردم گرد هم آمدند تا بتی وایت فقید را گرامی بدارند – با اهدای کمک به پناهگاه حیوانات یا نجات به نام او.

این جنبش که #BettyWhiteChallenge نام دارد، از دوستداران حیوانات – و بتی وایت – می‌خواهد که 5 دلار (یا هر مبلغی) را به یک پناهگاه یا هر مبلغی قبل یا در روز تولد او، 17 ژانویه اهدا کنند – و به وایت “جنبشی که لیاقتش را دارد” بدهند.

وایت، که در 31 دسامبر 2021 درگذشت، به خاطر نقش‌های اصلی‌اش در سریال The Golden Girls و Mary Tyler Moore Show شهرت داشت – و همچنین به خاطر حفظ حس شوخ طبعی قوی در طول زندگی‌اش مورد تحسین قرار گرفت.

مایا آنجلو اولین زن سیاه‌پوستی بود که در یک محله در ایالات متحده حضور داشت

با اولین دور ارسال سکه ها در سراسر کشور، مایا آنجلو اکنون رسما اولین زن سیاه پوستی است که بر روی یک سکه یک چهارم دلاری ظاهر می شود.

آنجلو یک نویسنده، مجری و فعال اجتماعی بود. همچنین این اولین باری نیست که او تاریخ سازی می کند. در مراسم تحلیف پرزیدنت کلینتون در سال 1992، او اولین زن آفریقایی-آمریکایی بود که شعری – “در نبض صبح” – در مراسم تحلیف ریاست جمهوری نوشت و خواند.

(او همچنین راه را برای شعر افتتاحیه نمادین آماندا گورمن در سال 2020، The Hill We Climb هموار کرد.)

در سال 2011، مدال آزادی ریاست جمهوری توسط پرزیدنت اوباما به او اعطا شد.

سمت پایین این محله، آنجلو را با دست‌های بلند کرده، در مقابل پرنده‌ای در حال پرواز با پرتوهای نور خورشید که پشت سرش می‌تابد، نشان می‌دهد. ضرابخانه گفت که این تصاویر هم “الهام گرفته از شعر او و هم نمادی از شیوه زندگی او”.

آنجلو شاید بیشتر به خاطر کتاب خاطراتش در سال 1969 با عنوان “من می دانم چرا پرنده در قفس آواز می خواند” که درباره دوران کودکی او در جیم کرو جنوبی بود، شناخته شد. همانطور که نیویورک تایمز گزارش داد، این یکی از اولین زندگی نامه های یک زن سیاهپوست قرن بیستم بود که خوانندگان عمومی زیادی را به دست آورد.

آنجلو اولین زن از پنج زنی است که امسال به عنوان بخشی از برنامه “محله زنان آمریکایی” ضرابخانه ایالات متحده ظاهر می شود، برنامه ای 4 ساله که در آن ضرابخانه پنج فصل در سال برای تقدیر از زنان در زمینه هایی از جمله حق رای زنان، حقوق مدنی، لغو، حکومت، علوم انسانی، علم و هنر.

امسال نیز شاهد حضور سالی راید، اولین زن آمریکایی در فضا خواهیم بود. ویلما منکیلر، فعال بومی آمریکا؛ نینا اوترو-وارن، رهبر جنبش حق رأی نیومکزیکو؛ و آنا می ونگ، اولین ستاره فیلم چینی آمریکایی در هالیوود.

10 کشور یک شبکه حفاظتی ایجاد کردند که حفاظت از اکوسیستم های دریایی را که برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی حیاتی است سرعت می بخشد.

ده کشور در غرب اقیانوس هند متعهد به ایجاد شبکه ای از مناطق حفاظت شده دریایی – به نام ابتکار “دیوار آبی بزرگ” – برای سرعت بخشیدن به پیشرفت به سمت هدف حفاظت از 30 درصد از اقیانوس ها تا سال 2030 هستند.

در حال حاضر، کمتر از 10 درصد از این منطقه حفاظت شده است، و ارزیابی اخیر قیمت شکست را برجسته کرد: همه صخره‌های مرجانی در 50 سال آینده در معرض خطر سقوط قرار دارند.

تمرکز این ابتکار فقط صخره‌های مرجانی نیست، بلکه جنگل‌های حرا و علف‌زارهای دریایی نیز خواهد بود، که اکوسیستم کمتر شناخته‌شده زیر آب برای ترسیب کربن و تنوع زیستی اقیانوسی حیاتی هستند.

مرجان ها، حرا و علف های دریایی اندام های حیاتی اقیانوس ها هستند. توماس اسبرنا، رئیس منطقه‌ای شرق و جنوب آفریقا در مرجع جهانی حفاظت از اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، گفت: مانند بدن انسان، اگر از آن اندام‌ها مراقبت نکنید، بقیه اقیانوس‌ها زنده نمی‌مانند.

همانطور که Mongabay گزارش می دهد، حتی با وجود اینکه صید بیش از حد و گرم شدن هوا در حال حاضر تلفات زیادی بر سلامت دریاها وارد می کند، تهدیدات ناشی از استخراج نفت و گاز در این گوشه از اقیانوس هند تشدید می شود.

این خبر واقعاً هیجان‌انگیزی در مبارزه جهانی علیه تغییرات آب و هوایی است – زیرا حتی در شرایطی که کشورهای سراسر جهان اقدامات حفاظتی و حفاظتی را برای زمین‌ها و اقیانوس‌ها اعلام می‌کنند، به اندازه کافی سریع اتفاق نمی‌افتد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *