سفر و گردشگری

بهترین نکات سفر از 21 سال سفر به جهان

همه چیز با یک سفر پنج هفته ای به تایلند در سال 2000 شروع شد. ما عاشق سفر شدیم، اما در طول سال ها سهم خود را از بدبختی ها داشته ایم. از حمل و نقل هوایی از آمازون گرفته تا گم شدن در راه آهن سوئیس، اشتباهات زیادی در سفر مرتکب شدیم. بنابراین ما این لیست جامع از بهترین نکات سفر خود را از چیزهایی که در طول 21 سال گذشته در سفر به جهان آموخته ایم، گردآوری کرده ایم.

ما همه کارها را انجام داده‌ایم، از دوچرخه‌سواری در قاره آفریقا گرفته تا رانندگی با ماشین از انگلیس تا مغولستان. با سفر مستقل، گروهی، تورهای با راهنما و برای تجارت به 115 کشور در دو دهه گذشته، چیزهای زیادی یاد گرفتیم.

بهترین نکات سفر برای سال 2022

پس آیا آماده‌اید از سفرهایتان بهترین استفاده را ببرید وقتی که همه ما دوباره راهی جاده شویم؟ بیایید با این نکات برتر سفر برای سفر به جهان در سال 2022 شروع کنیم!

نکات مالی سفر

1. بدهکار نشوید

این یکی از مهم ترین نکاتی است که می توانیم در سفر به شما ارائه دهیم. وقتی تصمیم به سفر می‌گیرید، بیش از توان خود خرج نکنید. اگر از یک سفر عمری به خانه برگردید و فقط با کوهی از بدهی روبرو شوید، هر لحظه از سفرتان پشیمان خواهید شد.

اگر هنوز توان مالی سفر بین المللی را ندارید، در حیاط خلوت خود ماجراجویی کنید. زمانی که دیو و من رویای سفر به دنیا را در سر می‌پرورانیم، بخش‌های زیادی از استان زادگاه خود در انتاریو، کانادا را کاوش کردیم. بودن در تعطیلات آخر هفته در طبیعت ما را از رکود خارج کرد و الهام بخش ما شد تا چیزهای جدید را امتحان کنیم. همانطور که در حیاط خلوت، خانه خود کاوش می کنید، می توانید در پول خود صرفه جویی کنید و برنامه ای برای سفر به دور دنیا داشته باشید. برای ما، با انجام ماجراجویی در نزدیکی خانه، پول زیادی را از دست دادیم و در عرض یک سال در یک سفر به دور دنیا بودیم.

2. همیشه بیمه مسافرتی بگیرید

این به طور جدی یکی از بهترین نکات سفر است که می توانیم ارائه دهیم. قبل از خروج از خانه بیمه مسافرتی بگیرید. بسیاری از مردم می گویند، “من فقط در صورتی به بیمه مسافرتی نیاز دارم که از مسیر شکست خورده خارج شوم” اما اشتباه می کنند. تصادف در هر جایی ممکن است رخ دهد. من و دیو چند سال پیش در یک سفر تفریحی مجلل بودیم و او روی مجموعه ای از پله ها لیز خورد و کمرش شکست. اگر بیمه مسافرتی نداشتیم، نزدیک به 100000 دلار برای قبوض آمبولانس هوایی و بیمارستان پرداخت می کردیم. با اطمینان می توان گفت که بیمه مسافرتی خریداری کنید.

3. راهنماهای محلی را استخدام کنید

با استخدام راهنماهای محلی، شما به طور مستقیم از اقتصاد محلی حمایت می کنید. مرد میانی را قطع می کند و به خانواده های محلی کمک می کند. به علاوه، استخدام افراد محلی به شما در صرفه جویی در هزینه کمک می کند. وقتی تورهای خارج از کشور یا آنلاین را رزرو می کنید، به واسطه، اپراتور تور و کرایه یک دفتر گران قیمت پرداخت می کنید. وقتی به صورت محلی رزرو می کنید، پول مستقیماً به جیب آن شخص می رود. به علاوه، این یک راه عالی برای پیدا کردن دوستان جدید و غوطه ور شدن در فرهنگ محلی است. آن‌ها اغلب ما را به خانه‌هایشان دعوت کرده‌اند و تجربه‌ای معنادار از سفر به ما داده‌اند.

4. برای کارت اعتباری Rewards Travel درخواست دهید

می‌دانم که گفتیم بدهکار نشوید، اما همچنان احساس می‌کنیم که کارت‌های اعتباری کلیدی برای سفر به سبک و افزایش بودجه سفر شما هستند. استفاده از کارت اعتباری جوایز خوب به شما کمک می کند در هزینه سفر صرفه جویی کنید. جوایز به سرعت جمع می‌شوند و مزایای زیادی مانند سفر رایگان، ارتقاء رایگان و پرداخت دیرهنگام ارائه می‌دهند. بعلاوه، بسیاری از کارت‌ها پاداش‌های امضای بزرگی را ارائه می‌کنند که می‌توانید در پرواز خود قرار دهید تا به شما در سفر در جهان کمک کند.

اما توجه داشته باشید – ما همیشه مطمئن می شویم که کارت اعتباری خود را ماهانه پرداخت می کنیم و هرگز محدودیت بالایی نداریم. برای تصمیم گیری در مورد کارت اعتباری پاداشی که برای شما مناسب است، این لیست از بهترین کارت های اعتباری سفر را در یک مکان بررسی کنید.

5. کارت بدهی و کارت اعتباری

قبل از سفر، بانک ها و شرکت های کارت اعتباری خود را از برنامه های سفر خود مطلع کنید. اگر ناگهان متوجه خرید در خارج از کشور شوند، ممکن است کارت های اعتباری شما را قفل کنند. به علاوه، حتماً چند کارت مختلف به همراه داشته باشید. ما کارت نقدی خود را در کوبا مسدود کرده‌ایم، در یک دستگاه خودپرداز در استانبول خورده‌ایم، و حتی پس از اطلاع‌رسانی به بانک‌هایمان در مورد برنامه‌های سفرمان، در سودان مسدود شده‌ایم. در سریلانکا، 3 کارت بانکی و اعتباری مختلف را امتحان کردیم تا در نهایت بتوانیم از دستگاه خودپرداز پول دریافت کنیم. خوب است که چند کارت مختلف از بانک های مختلف در دسترس داشته باشید تا به دلایل بالا آماده باشید.

6. پول نقد در قبوض کوچک

ما کانادایی هستیم، اما همیشه چند صد دلار آمریکا به صورت اسکناس کوچک برای انعام در هنگام رسیدن به هتل خود یا برای سفر از فرودگاه داریم. چه در آفریقا، دریای کارائیب، آمریکای جنوبی یا اروپا سفر کنید، دلار آمریکا در همه جا کار می کند. همچنین، خوب است که در مواقع اضطراری همیشه مقداری پول نقد در دست داشته باشید – USD به طور گسترده در سراسر جهان پذیرفته شده است.

7. از تورهای پیاده روی رایگان استفاده کنید

هر زمان که به شهر جدیدی می‌رسیم، به یک تور پیاده‌روی رایگان می‌پیوندیم. این یک راه عالی برای انتقال یاتاقان شما در شهر است. این یکی از بهترین نکات سفر است که ما حتی تا چند سال به دور دنیا سفر نکرده بودیم. اما این تورهای پیاده روی رایگان عالی هستند! معمولاً تورهای پیاده روی رایگان بهتر از تورهایی هستند که از قبل به صورت آنلاین رزرو می کنید. آنها توسط مردم محلی هدایت می شوند و شما فقط هزینه ای را پرداخت می کنید که در پایان تور احساس راحتی می کنید. ما معمولا برای هر نفر 10 دلار پیشنهاد می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *