آموزشی

نکات مفید و ساده برای باهوش بودن

یادگیری طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها و فرآیندها به ما کمک می‌کنند اطلاعات جدید را دریافت کنیم و سپس از آن در چالش‌ها و فرصت‌های زندگی روزمره خود استفاده کنیم. این مقاله شامل چند مفهوم کلیدی است که به شما در درک بهتر نحوه استفاده از یادگیری کمک می کند. غلبه بر ترس از صحبت

نکاتی برای تمرین فضایی

زمان بیشتری را برای انجام تکالیف تعیین کنید. برای کمک به ایجاد «جیب» از زمان برای یادگیری مهارت جدید، استراحت و فعالیت های جایگزین را در نظر بگیرید.

اطلاعات جدید را به قطعات تقسیم کنید و یکی یکی استاد شوید.

در طول هفته قبل از آزمون، دوره‌های کوتاه‌تری برای مطالعه ایجاد کنید، مطالب را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و به مغزتان فرصت استراحت دهید. اطلاعات به طور محکم تری در حافظه شما رمزگذاری می شود و برای استفاده در آینده باقی می ماند!

نکاتی برای تمرین ترکیبی

برای ریاضی، کاربرگ های تمرینی ایجاد کنید که مسائل جدید را با مسائل قدیمی ترکیب می کند.

از فلش کارت هایی استفاده کنید که ترکیبی از موارد شناخته شده و ناشناخته هستند. این به ویژه برای واژگان، حقایق تاریخ، یا املا موثر است.

برای حجم زیاد اطلاعات، ممکن است بخواهید فقط چند عنصر جدید را با عناصر قدیمی ترکیب کنید. به عنوان مثال، در یک پشته از 10 کلمه واژگان، 3 مورد جدید را در یک زمان قرار دهید. سعی نکنید همه مطالب جدید را یکجا یاد بگیرید.

بخوابید: اهمیت خواب در یادگیری

خواب بسیاری از عملکردهای حیاتی را برای یادگیری و حافظه انجام می دهد. برای کودکان و بزرگسالان به طور یکسان، کم خوابی پیامدهای مهمی بر توانایی ما برای تمرکز، دریافت اطلاعات جدید، بازیابی اطلاعات قدیمی و تنظیم احساسات ما دارد.

جادوی خواب را می توان به شرح زیر توصیف کرد:

تثبیت: پس از کسب اطلاعات جدید، خواب به ما کمک می کند تا آموخته های خود را تثبیت و ادغام کنیم. به همین دلیل است که مطالعه شب قبل از آزمون، و سپس خوابیدن در آن – یک شب کامل – بسیار مهمتر از این است که یک جلسه مطالعه بیشتر در صبح زود انجام دهید.

تخته سنگ را پاک کنید: خواب ما را برای یادگیری جدید آماده می کند. در طول خواب، مغز شما فایل‌های حافظه کوتاه‌مدت را پاک می‌کند و آنها را به ذخیره‌سازی طولانی‌مدت می‌فرستد. وقتی درگیر یک روز جدید هستیم، فضایی برای اطلاعات جدید فراهم می کند.

پردازش مستمر: مغز ما مدت‌ها پس از اینکه اطلاعات را ترک کرده‌ایم به پردازش آن ادامه می‌دهد. به همین دلیل است که ممکن است یک روز تجربه گیر افتادن در یک مشکل را داشته باشید و روز دیگر پاسخ «بدیهی» را بیابید. آموزش آرایشگری مردانه مهم است که یاد بگیرید.

تنظیم عاطفی: احساسات انتقال دهنده قدرتمند مهم ترین اطلاعات در دنیای ما هستند. بدون فیلتر، آنها عمدتاً طوری طراحی شده اند که ما را فراری دهند، بجنگیم یا یخ بزنیم تا بتوانیم زنده بمانیم. در زندگی روزمره، ما می‌توانیم از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری درست استفاده کنیم، اما به ندرت پیش می‌آید که واقعاً در خطر بقا باشیم. بدون خواب کافی، ارزیابی دقیق و واکنش به اطلاعات احساسی جدید دشوار است. هنگامی که مضطرب، عصبانی یا ناراحت هستیم، مغز ما در واقع یادگیری جدید را متوقف می‌کند و محافظت از ما را در برابر هر چیزی که باعث ایجاد احساس بد می‌شود، در اولویت قرار می‌دهد. وقتی با ظرفیت کامل و استراحت خوب هستیم، می‌توانیم احساسات را تنظیم کنیم و مراکز یادگیری خود را برای تجارت باز نگه داریم.

برای داشتن مزایای کامل خواب، کودکان به طور متوسط ​​به 10-11 ساعت خواب در هر شب نیاز دارند. بزرگسالان معمولاً به 7-8 ساعت زمان نیاز دارند. بسیاری از بزرگسالان و کودکان بزرگتر ممکن است استدلال کنند که نیاز کمتری دارند، اما عملکرد بهینه مغز نیاز به خواب مداوم و کافی دارد تا همه موارد فوق اتفاق بیفتد.

یادداشتی درباره نوجوانان

نوجوانان ممکن است به خواب بیشتری نیاز داشته باشند، زیرا مغز آنها در مرحله رشد سنگینی قرار دارد. با این حال، در سال‌های نوجوانی چرخه‌های خواب ما تغییر می‌کند (انگار نوجوانی به اندازه کافی دشوار نبوده است!) برای یک نوجوان غیرعادی نیست که در ساعت 11 شب بیدار و هوشیار باشد و اگر اجازه داده شود تا ساعت 13 بخوابد.

این بدان معناست که بسیاری از نوجوانان در دوران دبیرستان و دانشگاه از اثرات نامطلوب خواب محدود رنج می برند زیرا آنها باید خارج از ریتم طبیعی شبانه روزی خود عمل کنند. آنها ممکن است بیشتر فراموش کنند، به روش هایی که قبلاً نداشتند با مدرسه مبارزه کنند و در تنظیم احساسات در حال تکامل خود با مشکلات شدیدی مواجه شوند. نوجوانان باید سخت کار کنند تا مطمئن شوند که از سبکی ثابت و کافی برخوردارند ep.

نکته ای درباره صفحه نمایش

در پایان هر روز، بدن ما فرآیند خاصی را طی می کند که مغز ما را برای تثبیت، تمیز کردن، پردازش و بازسازی که در بالا ذکر شد آماده می کند. در حدود زمانی که باید بخوابیم، ملاتونین ترشح می کنیم که باعث خواب آلودگی می شود.

صفحه نمایش های LED و LCD از ترشح ملاتونین در مغز جلوگیری می کنند. این بدان معناست که خواب‌آلودگی سخت‌تر است، و به خواب عمیق ترمیمی که برای بهترین عملکرد به آن نیاز داریم، سخت‌تر است.

بسیاری از ما ادعا می کنیم که بهترین خواب را هنگام تماشای تلویزیون یا مطالعه با دستگاه های خود داریم، اما اگر مغزمان اجازه نداشته باشد روند درستی را برای به خواب رفتن طی کند، برای داشتن خوابی با کیفیت و عمیق با مشکل مواجه خواهیم شد.

در نظر بگیرید که همه اتاق خواب ها بدون صفحه نمایش باشند. این بدان معناست که تلویزیون، تلفن، رایانه یا تبلت وجود ندارد. فضایی ایجاد کنید که همه، چه بزرگسال و چه جوان، بتوانند وسایل الکترونیکی خود را برای شب بگذارند. اگر شما یک والدین هستید، ممکن است مجبور شوید همان تعهد بدون صفحه نمایش را داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *