آموزشی

زمان لازم برای تسلط به یک زبان خارجی

یادگیری زبان آسان نیست. به احتمال زیاد، شما سال ‌ها در کلاس درس دبیرستان نشسته ‌اید و درس خواندید، اما هنوز به تسلط بر زبان خارجی نزدیک نشده ‌اید. این به این دلیل است که یادگیری یک زبان ماه ها و حتی سال ها طول می کشد. البته این فقط شما را به سمت مکالمه سوق می دهد. اگر می خواهید مسلط باشید، به احتمال زیاد نیاز به غوطه وری کامل در یک کشور خارجی دارید. بهترین کلاس زبان تهران در اینجا لیست شده است.

سطوح زبان: تفکیک

بنابراین، شما می خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید، اما این دقیقا به چه معناست؟ آیا می خواهید بتوانید برای یک یا دو هفته در یک کشور جدید تردد کنید؟ آیا باید بتوانید با دوستان یا اعضای خانواده جدید به زبان مادری آنها صحبت کنید؟ یا برای کار تمام وقت در یک کشور خارجی باید به زبانی تسلط کافی داشته باشید؟

هر یک از اینها سطح متفاوتی از یادگیری زبان هستند و برای تسلط بر هر کدام زمان متفاوتی نیاز است. دولت ایالات متحده سطوح مختلف یادگیری زبان را در مقیاس میزگرد زبان بین سازمانی خود (IRL) توصیف می کند. این مقیاس توانایی های زبانی افراد را با نمره 0 تا 5 درجه بندی می کند. صفر به این معنی است که آنها مطلقاً زبان را نمی دانند، در حالی که نمره 5 به معنای بومی یا دو زبانه بودن فردی است. این مقیاس بر اساس معیارهای متعددی مانند صحبت کردن، نوشتن، گوش دادن و خواندن نمره می‌دهد. در مقیاس IRL، می توان در یک مقوله مهارت داشت در حالی که در مقوله ای دیگر فقط ابتدایی بود.

بر اساس مقیاس IRL، 0 به معنای عدم مهارت، 1 مهارت ابتدایی، 2 مهارت کاری محدود، 3 مهارت حرفه ای عمومی، 4 مهارت حرفه ای پیشرفته و 5 به صورت تابعی بومی است. یادگیری زبان در هر یک از این سطوح به چه معناست؟ آموزش زبان انگلیسی

مهارت کار ابتدایی و محدود

یادگیری زبان در سطح پایه اولین قدم برای هر زبان آموز جدید است. صحبت کردن به یک زبان در سطح ابتدایی به این معنی است که می توان مکالمات ساده ای داشت، مانند سفارش غذا یا درخواست راهنمایی.

زبان آموزان در سطوح ابتدایی و مهارت کاری محدود معمولاً قادر به تشکیل جملات در زمان های گذشته یا آینده نیستند و اصطلاحات محاوره ای یا عبارات عامیانه را نمی دانند یا درک نمی کنند. هر جمله و ترجمه به معنای واقعی کلمه گرفته می شود، و چیزهایی مانند استعاره اغلب اشتباه درک می شوند.

مهارت حرفه ای عمومی و پیشرفته

مهارت عمومی و پیشرفته مرحله دوم یادگیری زبان است و بیشتر از مرحله اول محاوره ای است. درک و صحبت کردن یک زبان در این سطوح به معنای تسلط بر دامنه بسیار گسترده تری از واژگان و ساختارهای جمله است.

افرادی که به یک زبان در سطح مکالمه صحبت می کنند، می توانند به اکثر بحث ها بپیوندند، حتی در مورد مسائل پیچیده تر مانند سیاست یا علوم. تسلط بر یک زبان تا سطح مهارت عمومی و پیشرفته به معنای درک کامل از تمام زمان ها، قوانین و الگوهای زبان است.

عملکرد بومی

مسلط شدن به یک زبان هدف هر زبان آموزی است. این سطح از عملکرد بومی از جنبه های کوچک اما مهم با مکالمه متفاوت است. یک سخنران مسلط نه تنها به خوبی یک زبان مادری صحبت می کند، بلکه تفاوت های فرهنگی و گویش های هر کشور را نیز درک می کند.

به عنوان مثال، شخصی که از نظر عملکردی به زبان انگلیسی بومی است، می تواند مکالمه را ادامه دهد. آنها همچنین املای جداگانه ای را که بین انگلیسی آمریکایی و انگلیسی (مثلاً رنگ و رنگ) متمایز می کند، می دانند و به درستی از تغییرات جزئی واژگانی مانند تعطیلات به جای تعطیلات یا چیپس به جای چیپس استفاده می کنند.

چه مدت طول می کشد تا یک زبان را روان یاد بگیرید؟

روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری زمان لازم برای یادگیری یک زبان تا سطح عملکردی بومی وجود دارد. برخی از گزینه های مختلف دستورالعمل های شورای آموزش زبان های خارجی آمریکا هستند. این دستورالعمل ها، مانند مقیاس IRL، سطوح مختلف یادگیری زبان را به مراحل مختلف تقسیم می کند. علاوه بر این، دیگران به جای آن از چارچوب مشترک اروپایی برای مرجع زبان استفاده می کنند. هر دو توضیح می دهند که تسلط به چه معناست. اما چگونه می توان به آن رسید؟

وقتی صحبت از ساعات خاصی برای رسیدن به تسلط می شود، استفاده از رتبه بندی دشواری موسسه خدمات خارجی (FSI) ضروری است. آنها زبان ها را بر اساس سختی رتبه بندی می کنند و ساعت های دقیق مورد نیاز برای یادگیری آنها را فهرست می کنند. رتبه بندی جدول آنها در زیر نشان داده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *