آموزشی

صدای انگلیسی برای خارجی ها چگونه است؟

در حال حاضر در سال 2021، انگلیسی با 1.348 میلیارد گویشور به عنوان پرگفتارترین زبان در جهان شناخته می شود. حدود 978.2 میلیون نفر از این افراد به آن به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. با توجه به اینکه اکثر انگلیسی زبانان خارجی در کشورهای بومی انگلیسی زبان هستند، این سوال پیش می آید: صدای انگلیسی برای خارجی ها چگونه است؟

برای خارجی‌ها، زبان انگلیسی می‌تواند مانند زیر به نظر برسد: درهم‌آمیزی کلمات، استفاده بیش از حد از r و s، ماهیت موزیکال، و منحصربه‌فرد با استفاده از انحرافات مختلف صدا. گویش های مختلف انگلیسی به این معنی است که در برخی مناطق کم و بیش از این ویژگی ها برخوردار خواهند بود.

این تمام ماجرا نیست. از آنجایی که بهترین پاسخ به دلیل ماهیت ذهنی سوال بسیار متفاوت است، اکثر مردم صداهای انگلیسی را بر اساس تصورات خود از زبان تعیین می کنند. اگر طرفدار فرهنگ آمریکایی باشید، انگلیسی به نظر “باحال” می رسد. اگر طرفدار نیستید، ممکن است احمقانه یا کثیف به نظر برسد. بنابراین، صدای انگلیسی برای خارجی ها چگونه است؟

آیا انگلیسی زبان زیبایی است؟

روزانه صدها میلیون نفر به زبان انگلیسی صحبت می کنند و اکثر آنها به عنوان زبان دوم به آن صحبت می کنند. این به این معنی است که افراد با پیشینه‌ها و فرهنگ‌های مختلف انگلیسی صحبت می‌کنند، بنابراین اجازه می‌دهد تا برداشت‌های متفاوتی از خود زبان وجود داشته باشد. بنابراین، زیبایی عاملی در یادگیری زبان است، آیا انگلیسی زبان زیبایی است؟

انگلیسی می تواند زبان بسیار زیبایی هم از نظر صدا و هم در معنا باشد. گویش‌ها و لهجه‌های زیادی با انگلیسی وجود دارد، بنابراین برخی از آنها نسبت به دیگران دلپذیرتر به نظر می‌رسند. زبان انگلیسی سابقه طولانی با فرهنگ غربی و تفکر غربی دارد که خود می تواند زبان انگلیسی را زیبا کند.

دلایل مختلفی برای یادگیری زبان وجود دارد، اما وقتی صحبت از زیبایی به میان می آید، معمولاً از یک خط استدلال ذهنی پیروی می کند. با این حال، در درون آن، ما هنوز می توانیم برخی از حقایق عینی را پیدا کنیم.

همانطور که در این مقاله، منتشر شده در روان‌شناسی میان فرهنگی: مضامین و دیدگاه‌های معاصر، ویرایش دوم، زبان و فرهنگ به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند. با توجه به ارتباط، می توانیم تشخیص دهیم که آیا انگلیسی زبان زیبایی است یا خیر.

اگر فرهنگ می تواند یکی از عوامل اصلی در تصمیم گیری در مورد زیبا بودن یک زبان باشد (منظور از فلسفه و تاریخ پشت آن است)، بنابراین ما را با تاریخ و فرهنگ غرب در مورد انگلیسی باز می گذارد. چگونه این باعث می شود که برخی زبان انگلیسی را به خصوص برای خارجی ها زیبا بدانند؟

چرا انگلیسی به عنوان یک زبان زیبا در نظر گرفته می شود؟

راه های مختلفی وجود دارد که چرا هر زبانی را می توان زیبا دانست. برخی از نکات مشترک مربوط به فرهنگ زبان یا صدای ناب آن است. بسیاری از مردم انگلیسی را زیبا می دانند. با این حال، چرا انگلیسی یک زبان زیبا در نظر گرفته می شود؟

اینکه چرا برخی زبان انگلیسی را زبان زیبایی می دانند، عمدتاً به دلیل صدا و فرهنگ منسوب به زبان انگلیسی است. مقایسه فرهنگ انگلیسی زبان با دیگران می تواند باعث شود که برخی به این نتیجه برسند که از نظر عینی زیباتر است. در مورد صدا، به سلیقه خود شخص بستگی دارد.

فرهنگ زبان انگلیسی، اساساً فرهنگ تمدن غرب است. این منجر به طرفداران و منتقدان زیادی می شود. از آنجا که فرهنگ غرب با مسیحیت و به طور خاص کاتولیک پیوند دارد.

با توجه به این که زبان انگلیسی از کجا آمده است، محبوب و منفور خواهد بود.

با این حال، این جنبه فرهنگ عمومی در دنیای انگلیسی زبان، به ویژه ایالات متحده را نیز در نظر نمی گیرد. موسیقی، فیلم، برنامه‌های تلویزیونی و سایر اشکال رسانه‌ای، انگلیسی زبان اصلی برای سرگرمی است.

این که آیا زبان زیبا به نظر می رسد یا نه، جایی است که ما سخت ترین پاسخ به چنین سؤالی را خواهیم داشت. از آنجایی که این امر به میزان قابل توجهی به سلیقه و ترجیحات خود فرد واگذار می شود.

تمایلات خاصی وجود دارد که یک فرهنگ هنگام در نظر گرفتن صداهای انگلیسی خواهد داشت، اما افراد در آن فرهنگ ها ممکن است مخالف باشند.

چرا لهجه های بریتانیایی و استرالیایی شبیه هم هستند؟

در ایالات متحده، شهروندان در سال 1776 از انگلستان جدا شدند. مبارزه در انقلاب معروف آمریکایی.

لهجه‌های بریتانیایی و استرالیایی به دلیل استعمار استرالیایی‌ها توسط بریتانیا شبیه هم هستند. استرالیا در ابتدا مستعمره کیفری انگلستان پس از آمدن اولین اروپایی ها به سواحل آن بود. استقلال استرالیا از انگلیس تنها در سال 1901 به دست آمد.

این اجازه داد تا برای سال‌ها ارتباط قوی‌تری بین استرالیا و انگلیس برقرار شود. به این ترتیب، تأثیر لهجه بریتانیایی در استرالیا بیشتر از ایالات متحده خواهد بود.

اگرچه لهجه‌ها متفاوت هستند، دلیل اینکه لهجه‌های بریتانیایی و استرالیایی مرتبط به نظر می‌رسند به دلیل کنترل نسبتاً اخیر (در مقایسه با استقلال آمریکا) است که بریتانیا بر استرالیا داشت.

آخرین نقطه صحبت در مورد آنچه که انگلیسی برای خارجی ها به نظر می رسد…

انگلیسی می تواند برای خارجی ها هم خوشایند و هم زشت به نظر برسد. دلایل اصلی نظرات متفاوت معمولاً هم به دلیل دیدگاه فرهنگ انگلیسی زبان و هم به سلیقه شخصی شنونده است.

پاسخ به این که انگلیسی برای خارجی ها چگونه به نظر می رسد به دلیل خط استدلال ذهنی مورد نیاز در تعیین صدای انگلیسی بسیار متفاوت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *