آموزشی

ساده ترین و سخت ترین زبان ها برای یادگیری

تعداد زیادی زبان مختلف وجود دارد (بیش از 6000!) و زمانی که صحبت از یادگیری آن ها به میان می آید، از آسان تا دشوار متغیر هستند. برخی از آن ها، مانند اسپانیایی، آسان است. سایرین، مانند عربی و ماندارین، الفبا ها و نمادهای کاملاً متفاوتی دارند و تسلط بر آن ها بسیار دشوارتر است. یادگیری کامل زبان انگلیسی درست است.

یکی دیگر از عوامل در محاسبه مدت زمان یادگیری یک زبان نحوه یادگیری آن است. آیا قرار است در کلاس ها شرکت کنید؟ از برنامه یا برنامه آنلاین استفاده کنید؟ یا سفر به یک کشور جدید برای یادگیری زبان از طریق غوطه وری؟ همه اینها دارای جدول زمانی متفاوتی برای حرکت از ابتدایی، به مکالمه، به روان هستند.

ساده ترین و سخت ترین زبان ها برای یادگیری

یادگیری برخی از زبان ها برای انگلیسی زبانان بومی آسان است و برخی دیگر بسیار دشوار هستند. حروف الفبا، حروف الفبا، واژگان، و غیره، همگی باعث می شوند که یادگیری زبان آسان یا سخت شود. بهترین موسسه آیلتس تهران به صورت حرفه ای معرفی شده است.

با توجه به این فهرست از پرمخاطب ترین زبان ها، شش زبان برتر برای یادگیری عبارتند از ماندارین، اسپانیایی، انگلیسی، هندو، عربی و پرتغالی. اگر می خواهید به طور گسترده درک شوید و بسیاری از مقاصد سفر جدید را باز کنید، یادگیری یکی از این زبان ها شروع خوبی است. برای افرادی که انگلیسی زبان مادری هستند، کدام یک راحت‌ترین و سخت‌ترین یادگیری هستند؟

1. اسپانیایی

اسپانیایی یک زبان شروع عالی برای هر انگلیسی زبان مادری است که می خواهد یک زبان جدید یاد بگیرد. اسپانیایی به دلایل زیادی ساده ترین زبان در این لیست است.

اول، هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی ریشه لاتین دارند. این به این معنی است که کلمات واژگان زیادی در هر زبان یکسان هستند، مانند “بین المللی” در انگلیسی و “internacional” در اسپانیایی. ساده است، درست است؟ یکی دیگر از دلایل آسان یادگیری زبان اسپانیایی این است که ساختار جملات آنها بسیار شبیه به انگلیسی است و در هنگام صحبت کردن و گوش دادن به آن احساس آشنایی بیشتری می دهد.

با این حال، زبان اسپانیایی صرف و زمان بیشتری نسبت به انگلیسی دارد، که یادآوری و تسلط بر آن برای برخی دشوار است. یادگیری اسپانیایی چقدر طول می کشد؟ موسسه خدمات خارجی زبان ها را بر اساس سختی رتبه بندی می کند و تخمین می زند که شما می توانید اسپانیایی را در 600 ساعت در مدت شش ماه یاد بگیرید، به این معنی که به حدود 24 ساعت مطالعه در کلاس در هفته نیاز دارید.

2. پرتغالی

یادگیری پرتغالی چقدر طول می کشد؟ طبق فهرست FSI، تسلط بر زبان پرتغالی تا سطح روان به همان اندازه اسپانیایی زمان می برد، با 600 ساعت مطالعه در طول شش ماه.

با این حال، ما به چند دلیل، یادگیری پرتغالی را دشوارتر از اسپانیایی می‌دانیم. اولی به این دلیل است که هم از نظر گرامر و هم از نظر املا با انگلیسی بسیار متفاوت است. همچنین، بیشتر انگلیسی زبانان درک نمادهای پرتغالی، مانند علامت‌های لهجه‌ای و لهجه‌های مختلف، دشوار است.

3. هندی

نفر سوم در لیست زبان های ما هندی است. هندی توسط بیش از 400 میلیون نفر صحبت می شود و یک زبان عالی برای هر زبان آموز جدید است. با این حال، بسیار دشوارتر از اسپانیایی و پرتغالی است. رتبه بندی FSI تخمین می زند که یادگیری زبان هندی 1100 ساعت در طول ده ماه طول می کشد.

چه چیزی هندی را برای انگلیسی زبانان مادری دشوار می کند؟ اول از همه، با الفبای کاملاً متفاوت کار می کند، با 33 صامت و 11 مصوت. در نوشتن، یادگیری نحوه اتصال حروف دشوار است. در صحبت کردن، چالش در ترکیب صداهای جدیدی است که در انگلیسی وجود ندارند.

4. عربی

عربی دومین زبان دشوار یادگیری برای انگلیسی زبانان است. این پنجمین و بالاترین رده FSI است و به 22 ماه (تقریباً دو سال) و 2200 ساعت برای یادگیری نیاز دارد.

یکی از سخت ترین جنبه های مطالعه زبان عربی، یادگیری خواندن و نوشتن از راست به چپ در سراسر صفحه به جای چپ به راست است. تلفظ حروف اضافی و صداهای جدید (مثلاً “ayn”) برای انگلیسی زبانان نیز بسیار دشوار است.

5. ماندارین

ماندارین سخت ترین زبان برای یادگیری است. ماندارین مانند عربی 22 ماه و 2200 ساعت طول می کشد تا به مهارت برسد. با این حال، یک عامل مهم وجود دارد که ماندارین را به عنوان دشوارترین زبان در جهان برای یادگیری متمایز می کند: نمادهای آنها.

زبان ماندارین بیش از 50000 کاراکتر دارد. مردم چین به جای استفاده از یک الفبای کوچک برای ترکیب و تطبیق حروف شناخته شده برای ایجاد یک کلمه، نماد جداگانه ای برای هر کلمه دارند و هر یک باید یاد بگیرند و به خاطر بسپارند. نه تنها این یک کار طولانی و دشوار است، بلکه آنقدر با نحوه درک ما از زبان به عنوان انگلیسی زبانان متفاوت است که به سختی می توان سرمان را در اطراف خود قرار داد، به خصوص زمانی که ماندارین را در بزرگسالی یاد می گیریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *