سلامتی

چگونه می توانیم زندگی شادی داشته باشیم؟

همه ما می خواهیم شاد باشیم. اما گاهی اوقات خوشبختی را به عنوان چیزی که برای ما اتفاق می افتد در نظر می گیریم، چیزی که کنترلی روی آن نداریم. پیوند دادن ایده خوشبختی با موقعیتی که در آن قرار داریم آسان است. با کمک عادت های زیر می توانید زندگی شاد تری داشته باشید. نحوه استفاده از انسولین نوومیکس

1. از پوست خود محافظت کنید

پوست بزرگترین عضو بدن است. این اندام فوق العاده مهم اما اغلب نادیده گرفته می شود بسیاری از عملکردهای اساسی را انجام می دهد. در برابر میکروب ها محافظت می کند، اندام های داخلی را می پوشاند و به تنظیم دمای بدن کمک می کند. با این حال، ما اغلب در تلاش برای سلامتی، پوست را نادیده می گیریم. لوپوس پوستی مزمن

پوست سالم از داخل شروع می شود. برای مراقبت از پوست خود، حتماً خواب کافی داشته باشید، هیدراته بمانید، رژیم غذایی غنی از مواد مغذی داشته باشید و از سموم بیش از حد مانند الکل، کافئین، شکر و تنباکو پرهیز کنید.

شاید مهمترین راه برای مراقبت از پوست – و سلامتی شما – جلوگیری از سرطان پوست باشد. سرطان پوست شایع ترین سرطان در ایالات متحده است که سالانه بیش از 1 میلیون مورد جدید دارد. 7 حدود 90 درصد از کل سرطان های پوست در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) از خورشید ایجاد می شود.8 بهترین راه برای پیشگیری از سرطان پوست محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید و نظارت بر پوست برای هر گونه تغییر است.

راه های مختلفی برای محافظت از پوست وجود دارد:

  • هر روز از یک کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی با فاکتور حفاظتی بالا (SPF) استفاده کنید. آن را زود و اغلب، قبل و در طول قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کنید.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید را بین ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر، زمانی که پرتوهای خورشید قوی ترین هستند، محدود کنید.
  • هر زمان که ممکن است به دنبال سایه باشید.
  • کلاه لبه پهن و لباس محافظ بپوشید.
  • برای نظارت بر پوست خود، با آن آشنا باشید تا بتوانید تغییراتی مانند موارد زیر را مشاهده کنید: خال های جدید یا در حال تغییر زخم هایی که پس از ۲ تا ۳ ماه بهبود نمی یابند، نواحی کوچک برجسته و قرمز رنگ که پس از یک آسیب جزئی خونریزی می کنند. نواحی پوست تورم تغییر در حس (خارش، حساسیت، یا درد)
  • معاینه سالانه پوست توسط متخصص پوست یک راه عالی برای نظارت بر سرطان پوست و تشخیص زودهنگام آن، زمانی که قابل درمان است. آکادمی پوست آمریکا با متخصصان پوست در سراسر ایالات متحده برای ارائه غربالگری رایگان سرطان پوست در تلاش برای بهبود میزان تشخیص زودهنگام شریک است.

2. بخند

زندگی بدون خنده اصلا زندگی نیست. خندیدن چیزی بیش از سرگرمی است – برای سلامتی شما مفید است. در واقع، تحقیقات بالینی ثابت کرده است که می تواند هورمون های استرس را کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

خنده باعث ترشح اندورفین ها (هورمون های تقویت کننده سلامتی، احساس خوب) می شود. نشان داده شده است که خلق و خو را بالا می برد و استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد. محققان دانشگاه لوما لیندا در کالیفرنیا در حال بررسی اثرات خنده بر سیستم ایمنی هستند و دریافته اند که خنده می تواند فشار خون را کاهش دهد، هورمون های استرس را کاهش دهد و ایمنی را تقویت کند. خنده تعداد سلول های تولید کننده آنتی بادی را افزایش می دهد و اثربخشی سلول های T را افزایش می دهد که در نتیجه سیستم ایمنی قوی تر و اثرات فیزیکی کمتر استرس ایجاد می شود.

خنده آنقدر قدرتمند است که حتی در غیاب طنز هم کار می کند. به عبارت دیگر، حتی زمانی که با چیز خنده‌داری مواجه نمی‌شوید، خنده می‌تواند مؤثر باشد. خنده داروی مسری و قوی است. راهی برای آوردن خنده به دنیای خود بیابید و شاهد تغییر حالت و اوج گرفتن روحیه خود باشید.

3. نعمت های خود را بشمارید

همه ما لحظاتی را تجربه کرده‌ایم که غرق قدردانی شده‌ایم، شاید حتی گریه‌مان را گرفته است. این یک احساس قدرتمند است و هجوم اندورفین هایی را ایجاد می کند که ما را بالا می برد. سپاسگزاری تشکر را به سطح بعدی می برد. این یک حس عمیق قدردانی است. احساس قدردانی یعنی احساس گرما، شادی و برکت.

برای احساس قدردانی نیازی به دریافت هدیه یا لطف ندارید. قدردانی احساسی است که می توانید آن را پرورش دهید. در واقع قدردانی می تواند به یک عادت تبدیل شود. شمردن موهبت‌های خود راهی برای تبدیل شدن به یک ذهنیت مثبت و دیدن نیمه پر لیوان به جای نیمه خالی است. در واقع، برخی تحقیقات نشان می دهد که افرادی که سپاسگزار هستند، سالم تر، شادتر، کمتر استرس دارند و از زندگی خود رضایت بیشتری دارند. آنها تمایل دارند استراتژی های مقابله ای مثبت تر، خواب بهتر و روابط سالم تری داشته باشند.

برای یک عمر سلامتی و شادی، شمردن نعمت های خود را به عادت تبدیل کنید. برخی از افراد انتخاب می کنند که یک دفتر روزانه قدردانی داشته باشند. دیگران دریافتند که صرفاً حفظ شمارش ذهنی نعمت ها کافی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *