اخبار

گزارشات اجرایی و اخبار سال 2021

نسبتی که بسیار یا تا حدودی به جامعه محلی خود وابسته است

هیچ یک از اینها نشان نمی دهد که ناشران در کشورهایی که دلبستگی بیشتری دارند نیز از تأثیر اختلال دیجیتال رنج نمی برند. ما در بیشتر بازارها نقاط کور و افول را می بینیم، اما این واقعیت که روزنامه های محلی در نروژ هنوز به خاطر مجموعه ای از خدمات مختلف اطلاعاتی ارزشمند هستند، شانس بیشتری برای متقاعد کردن مردم به پرداخت هزینه برای اخبار آنلاین به آنها می دهد. در مقابل، در بریتانیا، جایی که اینترنت و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی نقش بیشتری در رژیم‌های غذایی رسانه‌ها ایفا می‌کنند، رقابت بیشتری از سوی تلویزیون محلی وجود دارد و دریافت پول از مردم بسیار سخت‌تر شده است.

آیا دولت ها باید وارد عمل شوند؟

اگرچه بسیاری از ناشران، سیاست‌گذاران و دانشگاهیان نگران آینده رسانه‌های محلی (و ملی) هستند، گزارش امسال ما نشان می‌دهد که اکثر مردم عادی این نگرانی‌ها را ندارند. در سراسر کشورها، تنها حدود یک سوم (31٪) از این موضوع آگاه بودند که بسیاری از رسانه های خبری تجاری نسبت به یک دهه قبل سود کمتری داشتند و اکثریت (53٪) نگران این موضوع نیستند. تنها یک چهارم (27 درصد) از هرگونه مداخله دولت برای کمک به رسانه های تجاری حمایت می کنند و از هر ده نفر سه نفر دیگر (29 درصد) نظری درباره این موضوع ندارند.

نگرش عمومی نسبت به تامین مالی رسانه های تجاری – 33 بازار

Q. Financing1_2021. اگر اصلاً نگران وضعیت مالی سازمان های خبری تجاری در کشور خود هستید، چقدر نگران هستید؟ Financing2_2021. تا جایی که می دانید، کدام یک از موارد زیر وضعیت مالی سازمان های خبری تجاری در کشور شما را بهتر توصیف می کند؟ Q. Financing3_2021. آیا دولت باید برای کمک به سازمان های خبری تجاری که نمی توانند به تنهایی درآمد کافی داشته باشند، وارد عمل شود؟ پایه: کل نمونه در 33 بازار: 66120. توجه: ما در مورد تأمین مالی رسانه های خبری تجاری در مالزی، برزیل، آرژانتین، شیلی، مکزیک، آفریقای جنوبی، کنیا، فیلیپین، کلمبیا، اندونزی، نیجریه، پرو و ​​تایلند سؤالی نپرسیدیم.

تنها در تعداد بسیار کمی از کشورها، مانند پرتغال، که رسانه‌ها به‌ویژه تحت تأثیر تغییرات ساختاری قرار گرفته‌اند، ما بیشتر از مخالفت (41%/35%) از استفاده از پول عمومی برای کمک به رسانه‌های تجاری حمایت می‌کنیم. حمایت به ویژه در دانمارک (16%) و سوئد (22%)، دو کشور با طرح های یارانه ای طولانی مدت از سوی دولت برای رسانه های تجاری پایین است. در بریتانیا کمترین میزان است (11%) – که ممکن است به توضیح اینکه چرا یک بررسی پیشنهادی بودجه بیشتر برای روزنامه نگاری با منافع عمومی به طور موثر کنار گذاشته شده است کمک کند.

برخی از دولت‌ها حمایت موقت از ناشران را در طول بحران کرونا در قالب مرخصی‌ها، کمک هزینه‌ها و معافیت‌های مالیاتی ارائه کرده‌اند، اما مشخص نیست که در حال حاضر حمایت عمومی برای مداخلات بزرگ‌تر و دائمی‌تر وجود دارد. فشارهایی برای حمایت از بسیاری از بخش‌های مختلف اقتصاد در چند سال آینده وجود خواهد داشت – به‌ویژه سیستم‌های بهداشتی و آموزشی. با توجه به سطوح پایین آگاهی عمومی از چالش های پیش روی تجارت اخبار، و سطوح پایین حمایت از مداخله دولت – و به طور کلی سطح پایین اعتماد به اخبار در بسیاری از کشورها – مشخص نیست که اولویت بندی از نظر سیاسی جذاب باشد. حمایت از روزنامه نگاری به قیمت اولویت های دیگر که از آگاهی و حمایت عمومی بیشتری برخوردار هستند.

اعتماد وبی اعتمادی افزایش یافته است

اعتماد کلی به اخبار (44٪) تقریباً در همه کشورها در سال گذشته به شدت (6+) افزایش یافته است – همانطور که اعتماد به منابعی که مردم اغلب خودشان از آنها استفاده می کنند، که 4 امتیاز به 50٪ افزایش یافته است. فنلاند با 9 امتیاز افزایش، بالاترین سطح اعتماد (65%) را دارد، در حالی که ایالات متحده اکنون کمترین سطح اعتماد (29%) را دارد. ما همچنین شکاف اعتماد فزاینده‌ای بین منابع خبری که عموماً مردم به آن‌ها تکیه می‌کنند و اخباری که در رسانه‌های اجتماعی و جستجو پیدا می‌کنند، پیدا می‌کنیم، که بدون تغییر باقی می‌مانند.

برخی کشورها کسری اعتماد دارند

ما می‌توانیم این ارقام را کاهش دهیم تا نسبتی که به اخبار بی‌اعتماد است را در بر گیرد. این به ما نشان می دهد که شهرت رسانه های خبری در کشورهای خاص چقدر قطبی کننده است. در ایالات متحده افرادی که به اخبار بی اعتماد هستند بیشتر از اعتماد به آن هستند و کسری 15 امتیازی را به جا می گذارند. اما در کشورهای اسکاندیناوی، مانند دانمارک، بخش بسیار کمی می گویند که به اخبار بی اعتماد هستند و امتیاز خالص مثبت بزرگی از 48 امتیاز باقی می گذارد.

سایر موضوعات اطلاعات نادرست مربوط به افراد مشهور مانند بازیگران، نوازندگان و ستارگان ورزش (29%)، محصولات و خدمات (22%) و تغییرات آب و هوا (20%) است. تنها در کنیا است که قرار گرفتن

در معرض اطلاعات غلط سیاسی از COVID-19 پیشی می گیرد.

نسبتی که فکر می کند اطلاعات نادرست و گمراه کننده در مورد هر یک از موارد زیر در هفته گذشته دیده است – همه بازارها

Q_FAKE_NEWS_2021a. آیا در هفته گذشته اطلاعات نادرست یا گمراه کننده ای در مورد هر یک از موضوعات زیر مشاهده کرده اید؟ پایه: کل نمونه در همه بازارها: 92,372.

اطلاعات نادرست در مورد COVID-19 یک مشکل خاص در کشورهای آفریقایی مانند نیجریه و آفریقای جنوبی بوده است، جایی که شایعات و توطئه های نادرست به سرعت از طریق رسانه های اجتماعی پخش شده است.9 انتشار اطلاعات نادرست در مورد COVID-19 در اروپای مرکزی و شرقی نیز گسترده است ، اسلواکی، مجارستان، رومانی و بلغارستان) و همچنین در بسیاری از آمریکای لاتین و بخش هایی از آسیا.

اطلاعات نادرست در مورد کرونا از کجا می آید؟

به طور کلی، ما بیشترین نگرانی را در مورد رفتارهای سیاستمداران ملی (29٪) در مورد انتشار اطلاعات گمراه کننده در مورد COVID-19 می یابیم. این بالاترین میزان در کشورهایی مانند برزیل (41٪) است که در آن بازرسان واقعیت تقریباً 900 اظهارات نادرست یا نادرست در مورد این موضوع توسط رئیس جمهور ژایر بولسونارو را در طول سال 2020 شناسایی کردند. متهم به سیاسی کردن این بیماری همه گیر و در ایالات متحده (33٪) جایی که دونالد ترامپ ابتدا پیشنهاد کرد ویروس «از بین می رود»، ارزش پوشیدن ماسک را کم اهمیت جلوه داد و سپس تزریق مواد ضد عفونی کننده را به عنوان یک درمان معجزه آسا پیشنهاد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *