اخبار

مواد غذایی، بنزین و اجاره

هزینه های روزمره بیدار سبب نگه داشتن استرالیایی ها در شب در سال 2022 :

روشن نگه داشتن ماشین، سقف بالای سر و یک واگن پر از غذا، نگرانی های مالی اصلی است که استرالیایی ها را در شب بیدار نگه می دارد، زیرا هزینه زندگی در سال 2022 از کنترل خارج می شود.

داده‌های جدید گزارش نبض مصرف‌کننده Canstar در سال 2021 نشان می‌دهد که اکثر استرالیایی‌ها نگران افزایش هزینه‌های زندگی عادی در دوازده ماه آینده به سطح غیرقابل کنترل هستند.

بر اساس این گزارش که 2000 بزرگسال استرالیایی را مورد بررسی قرار داد، بزرگترین دردسرهای مالی مربوط به قیمت مواد غذایی (14 درصد)، قیمت بنزین (11 درصد) و افزایش هزینه اجاره (10 درصد) بود.

نسبت استرالیایی‌هایی که گفته‌اند در حد توان خود زندگی می‌کنند به تنها 66 درصد کاهش یافته است، به این معنی که مردم بیش از هر زمان دیگری بودجه خانوار خود را صرفاً برای پوشش هزینه‌های معمولی افزایش می‌دهند.

استیو میکن‌بکر، کارشناس امور مالی Canstar به 9News.com.au گفت که دستمزدهای عادی به اندازه کافی سریع افزایش نمی‌یابد که بتواند زندگی در استرالیا را پوشش دهد.

آقای میکن بکر گفت: “هزینه های زندگی روزمره به جیب باسن استرالیایی ها آسیب می زند.”

خارج از وام مسکن، بازپرداخت کارت اعتباری منبع اصلی بدهی باقی ماند، زیرا کسانی که به شدت به اعتبار متکی هستند، نسبت به 12 ماه پیش خود را عمیق‌تر در حفره می‌بینند.

Mickenbecker توضیح داد: «نسبت استرالیایی‌هایی که بدهی دارند فقط یک درصد افزایش یافته است، اما آنهایی که بدهی دارند نسبت به یک سال پیش بسیار بیشتر است و نزدیک به 16000 دلار افزایش یافته است».

«در حالی که کارت‌های اعتباری بزرگ‌ترین مقصر بدهی‌ها هستند، تعداد فزاینده‌ای از استرالیایی‌ها در حال جمع‌آوری هستند و اکنون بدهی‌های بعدی را پرداخت می‌کنند، و این فقط نسل‌های جوان‌تر نیستند.

داستان بدهی‌ها تماماً مصیبت و غم نیست، زیرا اکثریت – 76 درصد – استرالیایی‌های بدهکار احساس می‌کنند که می‌توانند آن را مدیریت کنند.»

از بازار پرخروش املاک استرالیا – که رکورد 21.9 درصدی رشد را در سال 2021 به ثبت رساند – صحبت های زیادی شده است و میکن بکر خاطرنشان کرد که این نسل های جوان هستند که بیشترین آسیب را خواهند دید.

Mickenbecker گفت: «نتایج Canstar نشان می‌دهد که جوانان استرالیایی برای خرید اولین خانه‌شان سخت‌ترین کار را انجام می‌دهند، اگرچه من گمان می‌کنم که این بحث برای نسل‌های آینده ادامه خواهد داشت.»

“قیمت های سرگردان مسکن در سال 2021 کار جمع آوری سپرده را برای خریداران خانه اولی کمتر میسر می کند. APRA با معرفی سرمایه مورد نیاز بالاتر برای بانک ها، امیدوار است رشد قیمت مسکن را کند کند، اما با توجه به اینکه بانک ها در حال حاضر نرخ های بهره بالاتری را برای آنها اعمال می کنند. سرمایه گذاری، ممکن است کافی نباشد.

“اگر رویای استرالیایی در مورد مالکیت خانه بقای این دهه است، ما باید با کاهش ترمزها، سرعت وام های سرمایه گذاری را کاهش دهیم. اگر سال آینده مانند سال 2021 باشد، نیاز به ترمزگیری وجود خواهد داشت.”

اطلاعات ارائه شده در این وب سایت فقط جنبه عمومی دارد و به منزله مشاوره مالی شخصی نیست. اطلاعات بدون در نظر گرفتن اهداف شخصی، وضعیت مالی یا نیازهای شما تهیه شده است. قبل از اقدام در مورد هر گونه اطلاعات در این وب سایت، باید مناسب بودن اطلاعات را با توجه به اهداف، وضعیت مالی و نیازهای خود در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *